Alla inlägg den 17 maj 2008

Av E J - 17 maj 2008 08:51


AAAAAAAAAAAAAAARRGHHHH...!


Jag är lite besviken och rätt stressad. Pluggar halvt ihjäl mig inför kemiprovet nästa vecka (gu så skönt det ska bli när det är över) och blev tvungen att inse att jag inte kan gå på kursstarten av viltspårkursen i morgon. Djupt besviken, men jag måste prioritera plugget just nu och kursen skulle ta hela söndagen.


Loka kompenseras med en tur till den närliggande lilla sjön i morgon, det ska bli sol så hon kan få simma lite. Hon älskar att hoppa från bryggan. Hon ska badas med PROB-schampot igen också. Mjällandet har faktiskt minskat drastiskt, jag är nöjd. Återstår att se hur det blir.


Men, och vilken tur, jag får ett träningstillfälle ensam med instruktören någon veckokväll istället. Jag hade verkligen inte räknat med att få ta igen det här missade tillfället men jag är mycket tacksam för att jag får det. Det kändes surt att missa ett, speciellt det första, tillfälle av en kurs som har varit så efterlängtad.


Nu måste jag gräva ner mig i boken igen, har ett par uppgifter kvar att lösa innan jag kan anse mig färdig för ikväll.


Btw, jag undrar om jag inte har hittat nästa hund(ras)? Har varit inne på den tidigare, men då var jag insnöad på långhårig hund. Har dock insett att små lurvtroll är söta men jag skulle nog tröttna på att reda ut en sån päls efter regniga och snöiga promenader. En kort trimpäls vore bättre. Sen verkar de stämma överens med mina övriga (viktigare) krav rätt bra också.


Iaf: Irländsk terrier. Mer info finns här: Irländska terrier-klubben


Har du någon erfarenhet av dem får du gärna lämna en kommentar!


Och nu först ser jag på irl.terrierklubbens hemsida följande:

-------------------------------------------------------------------------------------

VÄRLDENS IRLÄNDARE KOMMER TILL STOCKHOLM!

Årets rasspecial, WORLD IRISH TERRIER SHOW, går av stapeln torsdag 3/7 på Almare Stäket utanför Stockholm,
och kommer att bli något alldeles speciellt!

-------------------------------------------------------------------------------------


Perfekt. 10 minuter hemifrån. Ett datum som direkt noteras i kalendern! Då är jag där med min fetingkamera och anteckningsblock i högsta hugg.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards