Alla inlägg under december 2007

Av E J - 17 december 2007 16:44

...sa kärringen som sket i vasken.


Lustigt nog har kärringen rätt. Jag har de senaste veckorna varit lite bekymrad hur det ska gå efter jul då mitt vikariat går ut. Nu verkar det dock som att jag vore högst välkommen på en annan avdelning på samma företag. Lite mer utmanande arbete dessutom. Något nytt jag inte gjort förut. Problemlösning, mycket intern kommunikation, sätta nya rutiner då programvara och arbetstruktur förändras en hel del just nu. Utvecklingsmöjligheter och stor chans till fast anställning direkt av företaget.


Och när det väl börjar flyta på... Ja då händer det grejer. Blev nyss uppringd av ett att företag som sett mitt CV på nätet och undrade om jag vore intresserad av en tjänst hos dem. Det ligger dessutom på bara 10 min gångväg hemifrån. Så det blir väl en intervju även där. Man måste undersöka sina alternativ innan man bestämmer sig.


Loka mår bra. Vi har varit hos PV:n i helgen och hon trivs så bra där. Trots att hon åker på stryk och utsätts för grovt maktmissbruk av hans gamla katt som anser att det ska vara lugnt och tyst inne...! Hundar skall ses men icke höras! Och Loka låter ju som bekant rätt mycket. Jämt. Och älskar katter så hon kan ju inte lämna honom ifred heller.


Snart har jag julledigt. Det snurrar redan i huvudet på mig och jag längtar!

Av E J - 6 december 2007 15:31


Jaha. Igen då!


Tog en kvällsrunda med Loka i "snuskområdet" igår kväll. Kopplade loss henne för att träna lite inkallning och andra småövningar. Mörkt som tusan men jag hade röda lampan på henne så jag såg precis vart hon tog vägen.

Så märkte jag att lampan inte rörde på sig... Jag ropade. Ingen reaktion. Och vi kan ju gissa vad det betyder... *suck*


Hon har hittat nåt snuskigt och äter fort som fan innan matte hinner fram och stoppar henne.


Japp. Rövvädraren har varit i farten igen. (Är det inte lite kallt för att sitta och skita "i det fria"?? Ge mig mera minusgrader..!!)


Kvart över två i natt börjar Loka pipa och måste ut. Efter det bara fortsatte det... Jag tror jag fick 3, kanske 4 timmars sömn inatt. Och hundstackarn sket så det puttrade och spydde som en gris. Men vad duktig hon var som sa till innan varje gång?! Så vi hann ut.


Hon blev bättre på morgonen runt 6-7 tiden och jag kunde åka till jobbet. Blev lite sen men kan chefen vabba så kan jag vadda...(vård av sjuk doggy)

Av E J - 4 december 2007 09:14


Inte så mycket nytt under den här solen. Årskiftet närmar sig och med det slutet på mitt vikariat. Har filat på mitt CV den senaste tiden och fått iväg ett par ansökningar. Som tur hittar jag flera intressanta jobb ute på annons för mig. Bemanningsföretaget jag är anställd av verkar ha gått under jorden för det är omöjligt att få några svar från dem. Ingen respons alls. Mycket dåligt. Har ingen önskan att bli kvar hos dem.


Loka mår bra. Börjar bli lite rund om midjan kanske... Det har väl inte blivit så mycket med motionen på sistone då jag varit förkyld och vädret är allt annat än inspirerande. Och lite för mycket godis till fröken. Jag hoppas på snö snart så man slipper slasket och allt grus inne. Det blir ljusare och mysigt ute. Jag klär mig hellre för kallt väder än för blött väder.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards