Alla inlägg under november 2008

Av E J - 26 november 2008 14:48


Har tidigare varit in på WWF:s hemsida och tittat på olika alternativ till att bidra. Hittade ett nyhet som passar till och med min nuvarande ekonomi och som vem som helst egentligen har råd med. Lätt var det också, man skickar bara ett sms för att komma igång.


SMS-fadder




Man stöttar WWF med 30kr/mån (dras från telefonräkningen) och får i sin tur en ringsignal eller liknade i månaden. Kul bonus, men egentligen inte nödvändigt. Jag anmälde mig direkt. När jag fått ihop mitt sparande lite kommer jag att göra mer.


Många bäckar små.

Av E J - 25 november 2008 15:42


Idag har vi varit på djurakuten igen för sammanfattning och diskussion kring möjliga behandlingar. Loka är inte allergisk mot något i maten har vi kommit fram till, utan det är "bara" kvalster.


I första hand ska vi testa att ge henne antihistaminer under en treveckorsperiod. Det är helt fritt mot biverkningar m.m och funkar det så blir jag lycklig! Billigt, enkelt och säkert. Tyvärr är det endast effektivt på 1/3 hundar. Så hoppas hoppas...


Annars ska vi överväga att testa henne på kortison och krävs det mycket av det för att stävja problemen är det aktuellt med en hyposensibiliseringsbehandling (sprutor).


Det är jäkligt smart att ha sitt djur försäkrat. Kostnad idag: 205kr (varav 150kr för den årliga vaccinationen vi passat på att ta idag). Kostnad utan försäkring: 1100kr.


Loka älskar snön som fallit nu. Igår kväll var vi ute alla tre och busade, kaste bollar och brottades. Hon älskade det.

Av E J - 21 november 2008 16:16


Loka har blivit en liten tjockis efter den senaste tiden. Den här veckan har hon legat mest hemma eftersom jag varit sjuk och har dessutom blivit bortskämd med allehanda godisbitar eftersom vi nu är mitt i provokationsperioden på hennes allergiutredning.


 

Men goldennöjet att tugga pinnar har hon ändå kvar, fastfrusna eller på botten av en djup pöl har ingen betydelse.



Skogen var fin idag, det var kallt och vattnet har börjat frysa. Det gröna är lite frostnypet och snö låg lite här och var.





Ha det gott. 

Av E J - 11 november 2008 12:05



Citat av Philosophia

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards