Alla inlägg under februari 2011

Av E J - 12 februari 2011 17:24

Herregud vilken dag...


Den började egentlinge redan igår kväll då jag skrev tenta i företagsvetenskap mellan 18-21 på (fredag)kvällen. Hot, or not...


Lagom pigg i morse alltså och braaaa sugen på att stanna kvar i sängen. Men vi kom i alla fall iväg på den planerade utställningen i Sollentuna. Arrangerad av Cavaliersällskapet och inofficiell sådan. Bra mjukstart! Endast en Lancashire heeler anmäld så vi skulle ju få gå in i ringen ensamma vilket kändes som en bra början! Qito behärskar ännu inte fullt ut att gå få fint i slakt koppel.


Vi kommer dit, väntar, jag tittar, Qito har svårt att sitta still men kommer till ro och sen är det vår tur. Kliver in i ringen och Qito sköter sig jättebra!! Vi går runt, sen ska han upp på bordet och domaren (Jahn Stääv) kommer fram och hälsar och är jättetrevlig. "Vi skulle kunna stå här och kela hela dagen eller hur..." säger han till Qito som lagt huvudet i hans hand och halvblundar.

Ner på golvet igen, ut på linje och tillbaka och jag ställer upp Qito lite snyggt samtidigt som jag lyssnar med ena örat på vad domaren säger till ringsekreteraren. "Titta så snyggt han står! Rör sig jättebra. Fina öron"


Qito blev BIR och fick ett hederspris och vi gick vidare till gruppfinal. Kritiken vi fick var jättebra!


"Utm typ, fint huvud, fina öron, korr bett. Mkt bra skuldra rygg och kors. Bra benstomme. Välkroppad. Mkt goda rörelser. Trevligt temperament. Lovande valp"


Sen kom en nervös och lång väntan på gruppfinalen. Qito tog en tupplur i sin bur och hade det allmänt gott. Det var många som kom fram och tyckte att han var söt. Äntligen var det dags och vi ställde oss i storleksordning, dvs vi sist. 12 ekipage tror jag det var och fyra åkte ut efter första varvet. Efter andra varvet åkte fyra till ut. Vi var kvar... Ett varv till. (Qito fick pinna på för att hinna med de stora hundarna.)

Och en fjärde plats blev det!! Av en grupp på 80 hundar.



  


   


Vilken fin hund jag har.


Efteråt fick jag höra att den domaren vi hade tydligen har dömt lilla heelerspecialen tidigare och är bra på rasen. Det var en riktigt bonus att höra! Nu är jag sugen på att ställa ut på heeleruställningen i Järbo i mars, se hur Qito står sig bland rasfränder.


Lördagkväll ägnas åt vila och mera vila...

Av E J - 2 februari 2011 12:23

Hej alla!


Jag behöver lite hjälp.   


Vi har en uppgift i skolan (Företagsekonomi på SU) där vi just nu kikar på hur företag uppvisar  och presenterar socialt ansvar och hur detta uppfattas av konsumenterna (det vill säga ni).

Min arbetsgrupp har satt samman en liten enkät och vi hoppas på att få in många svar, så jag vore tacksam om just DU kände dig manad att lägga två minuter på den. Du är självklart anonym!


Tack på förhand!

  


Länk till enkäten.


Stort tack till alla er som fyllde i enkäten! På bara ett dygn fick in vi 53 svar vilket ger oss tillräckligt med material för att kunna slutföra uppgiften.

  



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards