Alla inlägg under augusti 2007

Av E J - 20 augusti 2007 00:03

Åkte hem till "byn" över helgen då jag var inbjuden till kräftfest i morsans stuga. Fast frågan är om det verkligen får kallas kräftfest när folk dyker upp med små byttor med färdigskalade kräftstjärtar...

Fick se mammas valp för första gången och sötare litet knyte får man leta länge efter. Moki är ängslig av sig runt andra hundar så jag lämnade Prilliga Billie hemma hos farsan och tog med mig Laidback Loka istället. Hon brydde sig inte så mycket om valpen och tassade mest runt och fjäskade till sig uppmärksamhet. Moki passade på spela tuff när Loka vände ryggen till. Då tog hon sats och kutade förbi nära och drog iväg över gräsmattan, med en attityd som sa:


-SÅÅÅÅG ni så NÄÄRA jag gick...!?? Kolla, kolla NU'RÅÅÅ, jag törs IGEN..!!


Men om Loka då vände på huvudet så skrek Moki som en stucken gris och tog skydd under en stol fort som tusan..! Tills Loka vände ryggen till igen....



Mycket roliga hyss hade hon för sig och hon fick plats i min ficka noterade jag. Tyvärr hade mamma stenkoll på var pluttifjuttan var någonstans.... Kanske nästa gång...



Moki är en nu 12v gammal chinese crested powder puff tös.

Av E J - 12 augusti 2007 15:08

Regnar så klart idag...


Slö dag. Surfar lite, tittar på tv, filosoferar på min nystädade balkong och lyssnar på smattret. Grymt godissugen...



Men hu... Vad är det för slags alternativ...??

Testa dig själv.

Av E J - 11 augusti 2007 23:56

Ikväll kom min vän M över och vi hade liten kräftskiva (säsongsdebut) på min balkong. Har varit lite låg de senaste dagarna då jag bekymrat mig över Billies höfter, så att få flamsa, kladda och slita små äckliga asätare i stycken passade mig perfekt. Gott var det också. Hade laddat upp med en massa smaskens som ägghalvor med klet å räkor, bakpotatisar, svampstuvning, nygräddade baguetter, sallad och så cider till det.

Hundarna var naturligtvis med hela tiden och övervakade det hela. När vi ätit klart och avslutade med lite nektariner så blev det plötsligt fritt fram att ta närkontakt av tredje graden med M (som är hundarnas favorit norr om Stockholm)!


Här äter man minsann inte ofredad...!


Kanonväder i helgen. I morgon drar vi och badar!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards