Alla inlägg under april 2010

Av E J - 25 april 2010 23:15


  ...nästan i alla fall. Lägenheten ligger nu ute på annons, ännu utan bilder och helgen skulle ha gått åt till att storstäda inför fotograferingen på tisdag och plugga inför min tenta på onsdag. Med så roliga saker att välja på, plugga eller städa, så hamnade jag i låst läge och total shut down. Sambon är bortrest (inget som kunde ändras) och jag har tillbringat helgen själv med djuren. Det vill säga ingen som har sparkat mig i rumpan för att få saker gjorda.


Lite har jag fixat faktiskt. Balkongen är städad, alla stora krukor och alla blomlådor är tömda. Möblerna skurade och inoljade, golvet sopat och allmänt plock. Sambon hann med mycket i veckan när jag var i skolan dagtid och jobbade kvällstid. Ibland överraskas jag av hur mycket jag underskattar honom, han är en pärla och en klippa och har fullkomligt vänt min värld upp och ner.


Loka är förstås uttråkad, det är inte lätt att orka med det lilla extra just nu och hon får helt enkelt följa med på ett hörn bäst det går. Vår tävlingsdebut är flyttad från juni till slutet av sommaren då vi har tillträdesdag i huset den 15/6. Dessutom fyller jag ju 30 strax innan. Stor inflyttningsfest är utlovad! Datum kommer när det närmar sig.

Med den nya tomten kommer direkt tankarna på en hund till. I can allmost smell it...!


Jag har nu påbörjat det stora käftrenoveringsprojektet och även det tar på krafterna. Fick den trasiga tanden ryckt i veckan och i början på juni (ni ser, det blir fullt upp!) ska skruven dit. Käkkirurgi... uuuh. Sen en läkeperiod igen och därefter den nya tanden på plats. Så slipper man se ut som en påskkärring sen... 29 år gammal och med en glugg efter en mjölktand? Kom igen... liksom. Typ.  Bha!  

 

Av E J - 17 april 2010 00:54


Tro det eller ej, men vi köpte hus igår. Vi flyttar i sommar till nästan 200kvm och 1000kvm tomt.  Loka ska få en tomt!  


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards