Alla inlägg under mars 2008

Av E J - 26 mars 2008 13:09


Jag avskyr uttrycket "beach 2008" eller vilket år det nu råkar handla om. Samtidigt vill jag ju gärna någon sommar känna mig en gnutta bekväm i min storblommiga bikini... Och just nu ser jag verkligen fram emot de där kvällsdppen med hunden ljumma sommarkvällar.


I min storblommiga bikini i orange och brunt plus de puderblå foppatofflorna. Ja, nog är det viktigt att höfterna har de rätta kurvorna...


Före påsk lyckades jag hålla mig godisfri och åt nyttigt (!) i tio dagar. Sen kom påskäggen och jag föll hårt. Idag ska jag börja igen. Käkade nån bulgursallad med falafel och lite sallad, bönor, pestoröror till lunch. På något vis känner jag att lyckats vända mina tankegånger vad det gäller maten. Det är inte längre det ultimata att "unna sig" en pizza eller något att snabbmatsaktigt. Det är ingen uppoffring att äta bönor, bulgur och sallad (för det är rätt gott faktiskt efter en liten tillvänjningsperiod).


Jag vill åka till Azorerna igen. Eller något annat likvärdigt. Grönt på land, blått i vattnet, varmt i luften, härliga människor, charmiga små städer och ett svalt och avkopplande hotellrum att återhämta sig på.



Mitt i Atlanten finns dessa små pärlor...



Det finns mycket fint att se...


Litet tips, kolla in den här hemsidan: http://www.titanicnorden.com/azorerna.html

Mycket vackra bilder tagna och ön är bra beskriven.


Vill man rida när man är där finns en hästgård driven av svenskt par:

http://www.quintadaterca.com/home.sw.html

Helt otroligt häftigt att först rida genom hela staden i trafiken (och bli respekterad av de övriga fordonen!?) för att sedan trava ut i riktigt djungel.


Djungeln är full av "spökhus" som är övergivna och övervuxna med grönska. Det finns vulkansjöar i alla nyanser av grönt och blått. Varma källor. Vattenfall. Delfinsafari.

Svala varuhus, lokalbussar som går överallt, stenmosaik i vackra mönster på trottoarerna...


Ja. Jag lider av lite resfeber...



Av E J - 25 mars 2008 23:08


I påsk har vi, jag och Loka, varit hos M. Det har varit en mycket skön och avkopplande långhelg, precis vad jag behövde. Det blev dock lite för mycket godis och lite för lite plugg och motion. Men det spelar ingen roll om hundra år!


Loka är väldigt torr om trampdynorna så på sistone har jag tagit för vana att smörja lite. Hon gillar uppmärksamheten, titta bara!

(Beklagar den dåliga bildkvaliteten, jag kikar för fullt efter en bättre kameramobil...)



Som om det inte var nog med det har Loka fått en ny bästis!!! Wihooo...!! Dagmatte C har skaffat en liten livskamrat med underbett och underbara isblå ögon. Låt mig presentera: Zingo!

Stort grattis till C! 



Loka stormtrivs med hundsällskap om dagarna och de leker, brottas, busar, springer runt och har rent ut sagt skitkul om dagarna. Nu känner jag att det dåliga samvetet släpper lite och det är inte lika brådskande längre att skaffa en hund nr 2. Vilket är bra, eftersom jag gärna vill ha valp denna gång men just nu inte har någon möjlighet till det rent tidsmässigt. Kanske längre fram, vi får se.


Under helgen överraskades vi av en enorm mängd SNÖ... Jag trodde vi gick mot våren nu men icke. Så här såg det ut på balkongen. Det var helt vitt i luften hela dagen och när det äntligen klarnade hade ca 3 dm (?) snö lagt sig över kvarterat.



Loka tyckte det var superkul att rejsa runt i, matte var inte riktigt lika begeistrad...


Jag är osäker på om det är känt, men M:s hushåll styrs och ställs av överhuvudet Chaplin. En blåblodig chinchillaperser med mycket höga tankar som sig själv och i aktningsvärd ålder av hela 13 "bast".

En sådan päls kräver dock sin man i fråga av pälsvård och helst inga vittnen...



Nästa gång Mr Chaplin badas ska jag dock vara med och spela in ljuden han gör när han efter torken ska genomkammas... Jag lovar och svär att katten  är besatt, han talar i tungor!? Att M törs fortsätta borsta svansen är för mig en gåta... Jag brukar ta skydd bakom soffan... Och fjäska in mig med kycklingpastej efteråt. ("Det var inte jag, jag är oskyldig!!")


Glad påsk! Nu ser vi fram emot nästa långhelg, valborg. Men vi ser INTE fram emot fyrverkerieländet... Loka gillar inte sånt. Inte jag heller. Urk.

Av E J - 4 mars 2008 20:18


Nu är Loka hemma igen efter 10 dagar hos dagmatten. När jag hämtade henne kändes det nästan som att hämta hem en ny valp eller något. Jag hade tagit med hennes favvoleksak, "pipis" dvs den pipande gräsanden, som genast sögs fast i käften och blev kvar. Loka blev lite kollrig faktiskt, visste nog inte vad hon skulle göra. M var med in också, Lokas favvofavvopipleksak, och DET var ju glasyren på tårtan! *hihi*


Att det är ett hundliv jag lever är nog konstaterat och så får det förbli. Jag kan utforska mig själv någon annan gång.


Har anmält mig och Loka till en miljökurs, endags, på Järfälla BK i vår. Det ska bli spännande. Sen går ett par kvällskurser i hundmassage här i närheten jag ska försöka gå på i april. Funderar också på att kanske gå en nybörjarkurs i agility eller något annat roligt? Vi får se.


Tack vare nya jobbet kommer jag nu under våren att slutligen få ordning på ekonomin igen *yiihaa* och tänker se till att få ihop en slant och fixa körkortet. Jag tror smidigast blir att gå en intensivkurs så det blir GJORT någongång!!

Lägenheten har jag börjat fixa med igen. Målade lite lister och joxade i köket för ett tag sedan. Härnäst ska toastolen bytas och kakelfogarna i badrummet fräschas upp. Sen lite mer kakelfix i köket.


Till hösten vill jag fortfarande gärna plugga, jag vill ha ett jobb med anknytning till djur. Gärna djurskydd/vård på något vis så jag dessutom känner att jag gör något gott. Och drömmen så klart, få möjlighet att ta med hund till jobbet...


Eftersom jag nu är inne på hundspåret igen vaknar suget efter en liten lurvig kompis till Loka... Något ganska litet men robust, kvadratiskt, lurvigt, kvicktänkt med spring i benen, vaksamhet (så jag får en varning när pojkvännen smyger in sena nätter efter utekvällar - Loka bara snarkar på) något med humor och lite go. Men ingen brukshund utan främst en aktiv sällskapshund.

Det ÄR roligare med två hundar.

Funderar på bichon havanais, eller tibetansk terrier. Eller nåt...


Jag saknar Billie ibland. Billie och Loka tillsammans var underbart att se.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards