Direktlänk till inlägg 26 mars 2008

"Beach 2008"

Av E J - 26 mars 2008 13:09


Jag avskyr uttrycket "beach 2008" eller vilket år det nu råkar handla om. Samtidigt vill jag ju gärna någon sommar känna mig en gnutta bekväm i min storblommiga bikini... Och just nu ser jag verkligen fram emot de där kvällsdppen med hunden ljumma sommarkvällar.


I min storblommiga bikini i orange och brunt plus de puderblå foppatofflorna. Ja, nog är det viktigt att höfterna har de rätta kurvorna...


Före påsk lyckades jag hålla mig godisfri och åt nyttigt (!) i tio dagar. Sen kom påskäggen och jag föll hårt. Idag ska jag börja igen. Käkade nån bulgursallad med falafel och lite sallad, bönor, pestoröror till lunch. På något vis känner jag att lyckats vända mina tankegånger vad det gäller maten. Det är inte längre det ultimata att "unna sig" en pizza eller något att snabbmatsaktigt. Det är ingen uppoffring att äta bönor, bulgur och sallad (för det är rätt gott faktiskt efter en liten tillvänjningsperiod).


Jag vill åka till Azorerna igen. Eller något annat likvärdigt. Grönt på land, blått i vattnet, varmt i luften, härliga människor, charmiga små städer och ett svalt och avkopplande hotellrum att återhämta sig på.



Mitt i Atlanten finns dessa små pärlor...



Det finns mycket fint att se...


Litet tips, kolla in den här hemsidan: http://www.titanicnorden.com/azorerna.html

Mycket vackra bilder tagna och ön är bra beskriven.


Vill man rida när man är där finns en hästgård driven av svenskt par:

http://www.quintadaterca.com/home.sw.html

Helt otroligt häftigt att först rida genom hela staden i trafiken (och bli respekterad av de övriga fordonen!?) för att sedan trava ut i riktigt djungel.


Djungeln är full av "spökhus" som är övergivna och övervuxna med grönska. Det finns vulkansjöar i alla nyanser av grönt och blått. Varma källor. Vattenfall. Delfinsafari.

Svala varuhus, lokalbussar som går överallt, stenmosaik i vackra mönster på trottoarerna...


Ja. Jag lider av lite resfeber...



 
 
Ingen bild

David

2 juni 2008 11:33

Hej

Jag har precis bokat en resa till azorerna och snubblade in här när jag tittade på bilder. Var ligger stranden på fotot? Ser verkligen jättetrevligt ut. Jag vet inte om jag hittar hit igen så svara gärna på min mejl om du har lust. samuelsson87@hotmail.com

David

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E J - 11 juni 2018 22:14

Helloooo.... här är jag igen. Den här bloggen har alltid handlat om att dokumentera, peppa och hålla koll på utveckling av häst- och hundträning. Utan häst och hund så rann bloggen ut i sanden. Men nu är jag tillbaka!   Sen ett halvår är jag ...

Av E J - 17 april 2016 21:48

Fortfarande hundlös men det är helt ok. Barnen blir allt större, kräver mindre passning och hänger nu glatt med på det mesta. Djurintresset som legat i dvala pga orkesbrist vaknar så sakteligen och när min facebooksida svämmade över av djurbilder k...

Av E J - 3 september 2014 21:19

Idag är jag uppgiven och ledsen. Jag har igen fått kritik för att jag är "sur" (med fyra utropstecken). Ja, ärligt.... Ibland blir jag irriterad, rent av SUR, på folk som jag tycker beter sig dumt eller osmidigt. Det är ok att folk gör det, ingen är ...

Av E J - 24 augusti 2014 20:48

Har nu varit helt hundlös i snart ett år och kan konstatera att jag för mitt liv inte förstår hur jag ORKADE... Mina dagar är fullspäckade som de är och min energi ransoneras hårt. Blotta tanken på att hålla en ung och aktiv hund samtidigt får mig at...

Av E J - 11 mars 2014 10:00

Det här är ett avsked av hundbloggen. Qito flyttade vid årsskiftet till just det perfekta nya hemmet som dök upp i elfte minuten. Både Loka och Qito trivs, mår bra och lever bättre liv i sina nya hem. Det här betyder att jag inte längre lever ett hun...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards