Alla inlägg under november 2009

Av E J - 23 november 2009 11:07

Igår var jag hemma hos svärisarna och fick träffa svägerskans pojkvän som hon fått med sig hem från sin jorden-runt-resa. Jättetrevlig kille och kul att träffa svägerskan igen, men kvällens höjdpunkt kom nog ändå när svärmor mitt i en konversation om hundar säger till den engelspråkiga nya pojken i familjen:


I like tax!


Givetvis menade hon då taxar, men den roliga översättningen blir ju att hon gillar skatter. Skrattande


Så döm om min förvåning när jag idag på Avanza ser följande reklambild:


 


Av E J - 19 november 2009 00:37


Det är lite mycket just nu. Håller på att komma ikapp i plugget, halkade lite efter i allt stök kring hästen som varit. Min käre sambo fyllde år idag, han fick nästan en liten ålderskris men botade den på det vanliga sättet - han köpte en ny bil. Dock ingen porsche eller liknande, min stabila finne köpte en fiat. Som går på gas. Lite coolt faktiskt. Cool Och miljövänligt.


Själv är jag sugen på ett nytt inköp också då jag är så fruktansvärt missnöjd med min nya mobil. Jag har missat samtal utan att det registrerats (bl.a från arbetsgivare där jag sökt jobb!?) och idag har jag haft 6 telesamtal där jag hör den andre men de inte hört mig. Ska kontakta kundtjänst och se om de kan hjälpa mig annars åker den på skroten...


I morgon börjar jag på mitt nya extrajobb. Ser fram emot det.

Dags att nanna, klockan är mycket.


(Gudars, när jag läser igenom mina senaste inlägg så känner jag mig verkligen som en prylkåt nöjeskonsument eller nåt!! Hästar, bilar, mobiler... det är ingen hejd på det hela. Kan förtydliga med att kombibilen blir en billig bruksbil som tar mig igenom studieåren utan större finess eller besvär, hästköp får vänta och ligger längre fram i tiden och en ev. ny mobil blir billig. Så. Nu känns det bättre.)

Av E J - 12 november 2009 15:18


Så kallas de väl, bomber som antänds men inte exploderar...? Det blev platt fall. Den stora överraskningen var iaf att jag var på väg att köpa häst. Den bruna travaren (Buckfinder Topstar) omnämnd längre ner. Han är halvbror till min förra häst, Rö, och säljes för att han går av banan. Tyvärr gick han inte igenom veterinärbesiktningen, kraftig (!) reaktion på ena benet efter böjprov och halt vid longering. Oförsäkrad.


Jag brukar säga att jag inte ångrar att jag tog hand om Rö trots att han var skadad, oförsäkrad och en olycksfågel. Att jag skulle göra det igen om jag fick chansen.


Nu vet jag att det inte stämmer. Jag kan inte/orkar inte göra den resan igen. Så köpet blir inte av.


Nu kan alla som tyckte jag var galen slappna av och andas ut...

Själv ska jag nog svulla choklad ikväll och deppa. Jag har bilen full med hästgrejer. Borstar, täcken, grimma m.m




Av E J - 11 november 2009 23:43


Nu har jag gett mig in i aktiehandeln. Tecknat konto på Avanza och skaffat en kapitalförsäkring, främst lockad av tanken att deklarationen blir enklare... Det här blir svårt nog, speciellt med tanke på att ev. vinster även måste rapporteras till CSN.


Har än så länge satsat på fyra aktier varav två större företag och två mindre. På en dag har jag redan gjort en liten liten uppgång. Målet är att öka mitt sparkapital och i slutändan ska det gå till handpenning på det hus vi båda drömmer om.


Annars söker jag ett extrajobb för att få in lite mera stååålar. Letar också efter en bra billig beg.bil modell kombi att forsla runt hundkräket i. Nu när jag haft körkort ett tag och lånat sambons bil allt oftare så känner jag att jag vill ha en egen. Bor lite off och det skulle gör livet enklare. Samt öka möjligheterna att hitta extrajobbet jag nämnde tidigare.


Här kommer en "cliffhanger" inför nästa blogginlägg....


Snart kommer det att släppas en överraskande liten bomb i bloggen. Nått är i görningen.


Stay tuned...


Typ.


(Nej mamma, jag är inte gravid.)


Hände nåt sött på hundpromenaden idag. Vi gick över parkeringen och mötte en mamma som bar sin dotter på ca 1,5år. Flickan var lite gnällig och när mamman fick synd på Loka så frågade hon om de fick hälsa. Givetvis sa jag, Loka älskar ju ungar. Så hon satte ner sin lilla flicka varpå Loka går rakt fram och planterar värsta smällkyssen rätt på flickans näsa! Och ungen gallskriker - av skratt...! Och kan inte sluta skratta! Då kunde jag inte hålla mig heller. Inte så svårt att gissa vad det blir av henne när hon blir större.

Efter en stund tackar mamman glatt för att vi fått hennes dotter på bättre humör och de går vidare, flickan skrattade hela vägen hem. Jag med.




Av E J - 4 november 2009 13:31


En vän till mig berättade glatt att hon köpt en huva till sin häst med reflexer på. Oook tänkte jag (och sa) folk kommer att bli skitskraja när de passerar med bilarna och ser en flygande hästmössa i diket. Vi skrattade lite åt tanken och släppte det sen.


Nu skickade hon över bilder på fyndet...


 


 


Så ser ni ett spöke i väggrenen när ni är ute och kör i mörkret, bli inte rädda, det är bara Akima som är ute och spatserar med matte på ryggen!


*fniss*


Skrattande


Så här ser hon ut under "noshörningshornen".


 



Av E J - 2 november 2009 19:14

Har varit ut och tittat på en häst till, provred idag. Gick jättebra, otroligt stabil liten häst.


 


Helt ok ridhästmodell väl?



Och en liten video med dålig kvalitet av en liten brun prick som rör sig i en hage.




http://www.youtube.com/watch?v=z_lzQtfXcGA


Jag kan ju inte vänta tills jag är 70.....??


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards