Alla inlägg under juli 2010

Av E J - 9 juli 2010 20:29

Idag är en dag att fira! Loka har i eftermiddag gått ett godkänt anlagsprov i viltspår och har med beröm tagit hem full pott (42 poäng) på en bra tid (13min) och det i mycket varmt väder! Ett diplom som ska upp på väggen fick vi med hem och en väldigt trött hund.


Spåret kändes väldigt långt och hon gjorde mig nervös genom att gå med hög nos, vilket vanligen betyder att hon tappat spåret och vädrar. Jag höll emot lite för att fråga "är du säker...?" och hon svarade genom att dra mig vidare "ja, jag är säker!". Så jag följde min hund och visst hittade vi fram till skanken.


Nu väntar öppenklassen, tre förstapris där och min lilla skit är Champion!


Min första officiella merit på hund tog vi idag. Bitterljuvt då jag inte kan låta bli att tänka tillbaka på alla mina drömmar, ansträngningar och förhoppningar jag hade på Remus och Billie som båda var mina tävlingshundar. Idag har Loka visat att hon också kan (mer än att ligga nedanför soffan och fisa).


Våra fantastiska instruktörer har dessutom glatt sagt att de hjälper mig med apporteringen. Jag vill ju så gärna gå ett jaktprov...


Så....:




DUKTIG HUND!!!!!



Av E J - 8 juli 2010 13:22

Jag är duktig på att planera, lite sämre på att fullfölja...   

  • Jag pluggar som fan för att få bra betyg (klara kurserna...)

Ja det gick delvis bra, jag har klarat alla kurser som jag avslutat och till och med fått riktigt bra betyg på ett par. Pga flytt och sjukdom  har jag ännu inte lämnat in den sista hemtentan ännu (personlighetspsykolgi) men tänker göra det senast mitten på augusti. Det är då jag slutar mitt sommarjobb och har två lediga veckor innan skolstart som verkligen ska vara LEDIGA...

  • Jag jobbar extra februari ut på den befintliga uppdraget jag har och söker nytt ämnesrelaterat arbete när sommaren närmar sig, under terminen fokuserar jag på plugget.

Nja, jag blev kvar på stället och jobbade till maj då jag lyckades dra ner på passen. Och nu sommarjobbar jag även där, fast med lite andra uppgifter. Hur det blir med detta jobb i höst vet jag inte och jag lämnar det tills dess.

  • Idag har jag börjat på ridskola och kommer att rida 1g/v, mot slutet av terminen blir jag eventuellt medryttare på en av ridskolans hästar (Jag    Frodi...)   för att få mer rutin.

Ett enda ord, besvikelse. Terminen blev avbruten konstant, jag missade massor av lektion dels pga att jag själv blev sjuk men även instruktören. Och rida igen fick man inte...    Dessutom fick jag det aldrig att fungera på Frodi som var på tok för känslig för mig. Att lägga 8 lektioner bara på att få hästen att gå framåt var sisådär. Sista lektionen fick jag prova en annan häst, och det blev likadant!? Så nu är mitt ryttarförtroende i botten. Min ekonomi är ansträngd nu och jag blir nog tvungen att vänta till hösten, men islänningar tror jag faktiskt inte är min melodi. Jag återvänder nog till kallbloden.

  • Den enda extrakurs jag läser får bli Hästens utfodring i mars.

Hann inte med en enda extrakurs!

  • Loka och jag går lydnadskursen (fortsättning) och gör tävlingsdebut i LK1 i sommar.

Uppskjutet tills vidare. Men vi går anlagsprov i viltspår i morgon!

  • Jag skriver på måndag in mig på gymmet här i kvarteret och kommer under söndagar att gå kurs i självförsvar där. Nästa dryga jävel i busskön som loskar mig i nacken och kommenterar mina colabottnarglasögon åker på en feting...       

HAHAHAHAHAHAA...! Ja eller hur....   

  • I sommar ska jag gå i linnen och klänning utan att skämmas för eventuellt fladder och flubber, vilket ovanstående träning borde råda bot på.

Ja... *host* Det fladdrar ännu. Börjar få lite bättre fason på matvanorna dock, värmen gör att jag inte orkar äta en massa skit. Sallad och vatten smakar bäst nu och melon. Har faktiskt anmält mig till ett 10 km motionslopp i september där Loka kan få följa med. Hennes kastrering är uppskjuten till hösten förresten pga det varma vädret.



Av E J - 7 juli 2010 21:45

Prillan blev jätteglad över att få en vän och nu rejsas det och "popcorndansas" helvilt i buren. Fryla har en Championmorfar och kommer med fina gener även om hon själv inte är av godkänd färg.



Fotot gör inte hennes färger rättvisa, hon är cremeagouti/creme enligt uppfödaren och påminner mest om en nougatkaramell.


Mina marsvin blir mitt steg in i världen med avel och genetik.


Nu när jag har fyllt burarna så inser jag förstås att jag vill ha "en sån där" och "en sån där" också...  


Det är bara att konstatera, jag är hopplös...






Av E J - 6 juli 2010 10:55

Storken har varit här!



HighHats Gunvald, det senaste tillskottet i mitt caviary.

I morgon hämtar jag Konfekt-Annexets Fryla.


Sen får jag kanske nöja mig ett tag... Hrm...


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards