Alla inlägg under december 2009

Av E J - 31 december 2009 15:20


Sedan nyårsskiftet 99/00 har jag hunnit med mer än vad jag någonsin trodde att jag skulle få uppleva.


Jag lämnade "landet" och flyttade till "storstan".


Jag började jobba.


Jag köpte en bostadsrätt.


Jag pluggade extra kvällstid och fick min studentexamen.


Började träffa killar och har haft flera förhållande, vissa sämre än andra... och är idag lycklig sambo med min andra hälft.


Hunden jag hade med mig till storstan finns inte längre kvar, tyvärr. Efter det blev jag lycklig och mycket oväntat hästägare och hade den bästa tiden i mitt liv.


Olyckorna fortsatte dock följa mig på djurfronten och hästen travar fram med spetsade öron bortom regnbågen numera. Tätt följd av hund nummer ett och tyvärr även hund nummer två som lämnade ett stort avtryck i mig. Jag misstänker att de lever loppan därborta, jag hoppas det iaf.


Jag har idag sällskap av hund nr 3, planerar och längtar efter hund nr 4 som inte är född ännu.


Kissarna som jag skaffade strax efter att jag skaffat eget boende har jag med mig än och de frodas och mår bra, snart nio år gamla.


Jag har äntligen tagit modet till mig att söka in på högskolan och jag börjar i januari.


Det blir verkligen ett helt nytt decennium och en ny framtid för mig. Om 2000-2010 förde mycket nytt med sig så tror jag ändå att 2010-2020 blir ännu större...


Jag har lärt mig mycket om mig själv, om världen och om hur man lever de senaste tio åren. Nu är redo lägga tio år till på att förvalta det jag samlat på mig och fortsätta utvecklas. Jag har bara börjat.



Gott nytt år.



Btw, det är fullmåne ikväll. Synd att man inte kommer att kunna njuta av det pga av all rök och skit från fyrverkerierna.


Loka är nöjd och mår bra med sitt DAP-halsband och jag hoppas att hon ska klara nyårskvällen hyfsat.

Av E J - 30 december 2009 14:06


Nu börjar allvaret. Jag har kommit in på det program jag sökt, plus ett par andra fristående kurser.






Jag hade inte räknat med att komma in på hästkursen eftersom jag gjorde en sen anmälan, men hoppsan hejsan - det gjorde jag visst. Hundkursen går på kvartsfart och är den i samma stil som första kursen så blir den inte särskilt betungande, men ganska rolig. Hästkursen är på halvfört förvisso men börjar först i mars och då borde jag ha kommit in i rutinerna med de andra kurserna ordentligt. Hade nog varit jobbigare om alla börjat samtidigt.


Nu ska jag bara avsluta de kurser jag läser redan också... Hemtentor ÄR inte roliga. Nu vet jag det.


Av E J - 23 december 2009 15:33

 


Är det försent att börja om barnet hunnit bli 29...?


Av E J - 22 december 2009 14:32

 

Min relativt nystartade tradition. Börjar alltid med storslagna planer, hinner äta upp hälften av dekorationsgodiset innan jag ens knådat pepparkaksdegen och svär varje gång över att jag ännu inte köpt en ordentligt "sprits-pryl".


Vi får se hur länge det får stå innan mössen börjar tugga på takpannorna...


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards