Alla inlägg under mars 2011

Av E J - 14 mars 2011 17:24

Det är otroligt skönt att det äntligen börjar bli varmare igen! Igår for jag till BK:n och tog bara med mig Loka. Det blev vårdebut på agilitybanan och hon toknjöt av en ensamstund med matte och att få härja av sig. Allt fanns kvar i minnet, vi repeterade balanshindrena, slalom och sen blev det lite gymnastikhoppning på låga hinder i små korta kombinationer. Lite studs på rad (3st) och även lite svängar i 90 grader. Att kondisen inte är som den var i höstas blev tydligt. Både på vovve och matte! Fokus på denna vårens träning blir kontaktfält (vi ska gå temakurs nu i mars), att få till slalomet och sedan lite mer handling så att jag kan sända henne framåt och åt sidorna. Planerar för en tävlingsdebut denna sommar och inser att jag inte kommer att vara fullt så mobil då magen bara blir större och större och ryggen värker illa till och från. Så Loka kommer att få springa lite mer än mig.   


Qito har nu uppgraderats från valp till unghund och detta firades genom att stora vardagsrumsmattan rullades ut igen. Vi har en inoff. utställning inplanerad igen nu i slutet på månaden. Rasklubben, SLHK, har en för enbart heelers i Järbo den 26/3 och vi ska dit. Det ska bli jätteintressant att få ställa Qito mot andra heelers. Så fokus med honom ligger nu på ståträning samt att gå fot i löst koppel. Tills dess ska också en hopfällbar campingstol (bekväm!) införskaffas samt en utställningsbur i canvas så han har någonstans att vila mellan varven.


Med min nya kombi som jag snart får hem planerar jag en riktig hundsommar.

  

På det personliga planet är det också bra. Börjar se gravid ut istället för bara lite tjock och frossar nu i plysch, velour och rosetter utan att skämmas. Eller ja, nästan i alla falla.

Har dock blivit förkyld igen så försökter ta det lite lugnt. Muntrade upp mig själv genom att baka lite muffins, ananas med kokostopping.


  Tur man har lite sällskap när man är hemma så man inte blir sådär... tokig...

  

Av E J - 4 mars 2011 13:23

Här har det hänt lite av varje. Qito har börjat bli stor nu och på allvar tagit på sig uppgiften att vakta hus och hem. Oh boy vilket skällande....! Även på nätterna så fort det går förbi ett rådjur på tomten, vilket det gör rätt ofta.


Häromdagen fick hundarna följa med till jobbet igen. Nu har även Qito lärt sig rutinen, åka hemifrån tidigt = vi ska till jobbet! Wooooho! Båda hundarna struttar glatt fram längs odengatan och ser fram emot att komma till kontoret där de kan kuta runt och vara sociala bland kollegorna. Qito har fått börja åka på golvet nu på tåg och buss, det funkar, man kan ju sätta sig ovanpå Loka för stöd.   



Ny talang: spiraltrappor i sten! Går nu både uppför och nedför (med lite övertalning). Vill gärna bli buren som när han var liten men nu är han faktiskt stor nog att gå själv, så "ok då!". Och lyckan när han upptäcker att han KAN!! Då ska det kutas i 180 uppför och svansen går som en propeller. Ska bli riktigt roligt att testa honom i agility sen, det kommar nog han att gilla lika mycket som Loka. Ja gud Loka... Om bara snön kunde försvinna. Hon har så tråkigt nu. Med mina foglossningar blir det inte många långpromenader, vilket Qito inte verkar bry sig om men Loka saknar det. Längtar efter att få se henne fräsa av sig på agilityplanen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards