Alla inlägg den 14 maj 2008

Av E J - 14 maj 2008 10:25


Den senaste tiden har jag lite då och då tänkt igenom vad som har varit bra de senaste dagarna/dagen, en liten övning kan man säga för att bli mer tacksam och glad för vad man har, även de små sakerna. I början var det jättesvårt, det blev en kort lista: pojkvännen, hälsan, jobbet och djuren. Men med tiden började man se annat också. Så här kommer en liten bra lista för den senaste veckan ungefär:


-att folk är så måna om att verkligen lämna fri väg till uttryckningsfordon, den kollektiva omtanken är rörande.


-vården. Ja faktiskt! När jag blev hundbiten tog det bara två timmar från det att jag ringde in tills jag fick komma in och bli omplåstrad på närakuten. Trots nedskärningar och stor press var de som jobbade där mycket trevliga och jag fick den hjälp jag behövde, det kostade inte mer än 140kr och jag kunde gå dit på kvällen.


- jag är glad för mitt lilla "jordgubbsland". Min fina balkonglåda med de blommande jordgubbsplantorna gör mig lite glad varje gång jag tittar på det. Och snart har jag solrosbuskar på balkongen också. (Jag drömmer om en egen liten trädgård, med tillhörande hängmatta förstås.)


- riktiga kvinnor som modeller!


 


En eloge till de klädesbutiker som använder dessa dockor och inte enbart gör det för god PR. Det är definitivt ett steg i rätt riktning. Vill jag köpa kläder vill jag ser hur de ser ut på en kvinna, inte på ett kvastskaft. Jag väntar bara på den riktigt feta dockan också. Kan inte kläderna sitta snyggt på kvinnor av alla former så är det inte kvinnorna det är fel på utan designen på kläderna.


- Det bästa med alla dagar och veckor: M.

Som i dagarna köpt en robotdammsugare som ensam surrar runt på dagarna och städar och motionerar katten. Nu har jag bråttom att flytta ihop med honom, tänk att aldrig behöva dammsuga igen!?  Diskmaskin har han också. Nirvana...

Manuel, som dammsugisen nu heter, är grymt effektiv på katt- och hundhår. Den passar sig själv från att trilla ner för trappen och när batteriet börjar bli trött letar den reda på sin laddstation och dockar för lite juicepåfyllnad.


Tja, livet är rätt bra va?


När vi ändå är inne på prylmanin så vill jag bara hojta ett "tjohooo!", nu har jag beställt min nya leksak!!

Den har nyligen gått ner kraftigt (tusenlappar) i pris och jag fick ett bra abonnemang där jag ringer upp avgiften och har en hiskelig massa gratis sms. Det blir alltså inte mycket dyrare än den telefon jag har idag, kanske 50-70kr extra i månaden. Men nu behöver jag inte köpa en mp3-spelare som jag ville ha, förhoppningsvis inte heller någon digital kompaktkamera. Så det blev tre flugor i en smäll! Min gamla telefon har börjat strula efter nästan 4 års plikttrogen tjänst så nu får den gå i pension och bli "party/slitochsläng"-telefon istället.


Eftersom min mamma har en blå var jag "tvungen" att ta en grön. =) Nu början väntan på leverans...! *hihi*

Av E J - 14 maj 2008 09:26


Fick ett tips om ett bra schampo som kanske kan få ordning på Lokas evinnerliga mjällande. PROB heter det. Helt organiskt och tydligen mycket effektivt.


Och dyrt... Och odrygt... Och hunden luktar båtbrygga. Men mjällandet har minskat helt klart! Jag hoppas jag slipper ligga på knä på golvet och massera in hela jycken i en kletig olja varje kväll bara... Smutsen fastnar dessutom väldigt bra i en oljig goldenpäls. Speciellt om denna golden tycker att effektivaste sätta att klia ryggen är att lägga sig platt på asfalten och gnugga runt och gny högt av njutning. Helst på en busshållplats full med folk.


Med mig är det bra. Riktigt bra faktiskt. Vi ska ha nån teambuildinggrej på jobbet ikväll som jag inte riktigt ser fram emot. Är rädd att det ska bli en massa fåniga lekar och stafetter. Sånt gillar inte jag, nästan som att friluftsdag i skolan igen.


------------------------------------------------------------------------------------------------



Om det är allt det hänger på så får jag bäst sätta M i ridskola..!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards