Alla inlägg den 21 maj 2008

Av E J - 21 maj 2008 16:20


Idag har jag blivit knådad igen. Och det känns så fruktansvärt bra! Louise, som hon heter, kommer till företaget några dagar då och då med jämna mellanrum. Då kan man boka in sig och får det dessutom för halva priset eftersom jobbet sponsrar med resten.

Har varit där några gånger nu och första gången var jag inställd på en avslappnande och trevlig behandling. Men nä, jag grät av smärta...

Andra gången hade jag fortfarande inte lärt mig att massage av Louise inte är att få någon spabehandling direkt. Så jag grät och pep lite till.


"Det är lugnt, det är tillåtet att låta lite..."


Men idag, mitt tredje besök. Nu hade jag lärt mig, nu gick jag med tveksamma steg om det fördragna rummet - helt inställd på plåga. Men jag försökte tänka positivt, det är skönt efteråt. Ungefär som träning.


Men idag var det annorlunda. Det verkar som det värsta har släppt efter senaste knådningen och det behövdes inte alls lika mycket kraft idag. Det var bitvis riktigt skönt! Hon är extremt duktig på att lokalisera de där punkterna som känns som blåmärken när hon petar på dem, men som får hela kroppen att slappna av efter lite tryck.


Nu känner jag mig rak och stolt i min hållning. Helt klart värt varenda krona!


Fick tips på en bra övning för att stretcha ut överdelen - axlar, bröstkorg.

Man sätter sig på knä vid ett bord, lägger upp underarmar och händer på bordskivan - något vridna mot varandra, handflatorna mot bordskivan. Knäna ska vara direkt under bordskanten. Sen böjer du ner huvudet under bordskivan och liksom hänger mellan armar-axlar så det spänner i bröstmusklerna. Lite svank i ryggen underlättar.

Pinsamt nog måste jag erkänna att jag knappt kom in med skallen under bordet...

"Ja jo jag ska testa det hemma..." (Och sen skynda hem och stretcha som fan till nästa gång.)


Jag tror att jag får min nya mobiltelefon idag.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards