Alla inlägg den 22 maj 2008

Av E J - 22 maj 2008 14:16


Min dagliga utsikt, åt vänster. Vad jag har på höger sida vill ni inte se.


Jag testar kamerafunktionen och mms-bloggning. Det funkar ju fint!

Av E J - 22 maj 2008 09:42



Undrar om jag fick en sån där rubrik nu som gör att besöksstatistiken toppar...? Folk har sån snuskig fantasi.



Runt två inatt vaknar jag av att katten, Gusten, härjar runt på golvet. Irriterat kliver jag upp och tänker ta ifrån honom öronproppen han leker med, han är nämligen öronproppsfetischist och hittar dem var jag än gömmer dem. Leker "ihjäl" dem och sen snaskar i sig dem.



Yr i mörkret och utan glasögon noterar jag dock att det där inte var någon öronpropp, den var för stor - för mörk - och den rörde på sig för egen maskin. Famlar efter glasögonen och får det bekräftat: kattkräket har släpat in en mus att leka med...



Hämtar en tom skokartong och tänkte att jag kunde fånga in den lite smidigt och kasta ut den, men den var inte samarbetsvillig. När jag närmade mig hoppade den efter mig!?! Värsta attackmusen...



Den pep in under datorskåpet och "försvann". Datorskåpet står 15cm från min säng, som jag vill lägga mig och sova i. Katten inspekterade skåpet ur alla vrår men kunde inte hitta den. Jag funderade en stund och insåg att det låg ju en karl i min säng, det är väl såna här stunder man har just en karl till?



Ruskade lite på honom:

"M...M! Det är en mus här..."

Svaret kom grumligt och segt:

"Ja... jag vet..." och så kände jag en näve på låret och såg ett litet flin på hans läppar.

"Nej! Inte DEN musen! En RIKTIG mus...! Katten kom in med den."

"mutter mutter"



Fick upp honom iaf och vi funderade hur vi skulle göra. Vi kunde inte heller hitta den, vi lös överallt och letade. Skulle vi våga lämna den där? Jag föreslog att vi gjorde det och att katterna fick vara instängda en vecka utan mat så skulle nog problemet snart vara löst... Men nä, det kändes inte optimalt.



Flyttade ut skåpet för att kika lite iaf och där satt han! Bländad av ficklampan, balanserandes på ett litet block på högkant som trillat ner bakom skåpet. Vad gör vi nu då...? Jag hade ju berättat att det var en attackmus och M må vara karl men, och det här är lite hemligt, han har en fobi mot gnagare...(Det har jag med, den svart-gula varianten.) Han var iaf inte så pigg på att fånga den där.



Jag hämtade katten, han hämtade glatt musen och sprang ut på golvet med den. Försökte få honom att gå ut med den men kattstackarn måste ha blivit biten i morrhåren eller nåt för han dumpade den mitt på golvet. DÅ kastade jag skokartongen över honom och han var FÅNGAD!

Vi bar ut och släppte honom på gräsmattan utanför, i fillingar och pyjamas. Det måste ha varit en syn. Men musen var glad!


Gick och lade oss igen och Gusten fick nöja sig med att vara instängd med oss resten av natten...


Snipp snapp snut, nu var denna sagan slut.



Ja jag fick telefonen igår! Jag är än så länge HELnöjd! Mer om det sen och lite bilder tagna av kameran i den som verkar riktigt bra.Uppdatering om disksvampen. Loka smällde inte i sig hela som tur var, jag hittade den senare, gömd i hennes bädd.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards