Alla inlägg den 19 maj 2008

Av E J - 19 maj 2008 21:17


Man hittar så roliga saker när man läser andras bloggar. Nu fann jag den här, ett test som visar vilken typ av människa det är som gömmer sig bakom en bloggtext. Den analyserar texten och spottar fram ett svar.


http://www.prfekt.se/typealyzer/


Kunde naturligtvis inte låta bli att mata in min egen adress i den.


-----------------------------------------------------------------------------------------------


Analysen indikerar att http://golden.bloggagratis.se/ är skriven av en:


PRfekt Type

Vårdaren (SF)



"Har du det bra?"


Vårdaren (the relater) föredrar att förlita sig på sina sinnen, det man kan se, höra och ta på. När de ska fatta beslut om något föredrar de att göra det med personlig värme och hur beslutet påverkar människor. Hur viktig frågan är för dem själva eller andra de bryr sig om är oftast det första de tänker på, medan den rent logiska analysen kommer först i andra hand.



De är mycket mer intresserade av fakta om människor än om fakta om saker och brukar därför ha ett smidigt socialt liv. De brukar trivas bäst i arbeten där deras omtanke om andra personer kommer till sin rätt - gärna arbete med barn och äldre, socialt arbete, försäljning (om varorna är konkreta) och serviceyrken.



Det som framförallt driver Vårdare är bra relationer med andra människor. Det kan vara både känslan av närhet med andra människor i nuet (att få hjälpa till eller bli hjälpt) eller upplevelsen av trygga och stabila långsiktiga relationer (familjen, vänkretsen, medlemskap i sammanslutningar etc ). De framstår ofta som sociala och personliga på gott och ont.


Vill du få en Vårdares uppmärksamhet - pröva "hmm... skulle du kunna hjälpa mig med... eller hur mår du?".


Man kan ofta känna igen Vårdare på att de ofta använder ord som beskriver människor, känslor och deras uppfattning om dem.


-----------------------------------------------------------------------------------------------


Vet inte hur träffsäkert det där testet är egentligen, men det fetmarkerade stämmer iaf väldigt bra.

Av E J - 19 maj 2008 20:59


Jag har hittat ett nytt verktyg på nätet för att hålla koll på ekonomin.

Mina slantar

Här kan man få tydliga diagram över sina tillgångar och så småning om även grafer över hur sparandet/betalningen av skulderna framgår. Jag har än så länge bara fyllt i en månadsrapport, så det syns inte så mycket än. Men det här fick jag iaf fram:



Annat är mitt pensionsparande. Är lite osäker på om det ens ska ligga med där.


Jag har också fyllt i min månadsrapport med mina skulder. Där har jag dock inte fått något tjusigt diagram som sagt. Kanske nästa månad. Men vi får se om jag törs visa den i så fall...


Men jag är peppad! Jag vill ha ordning på torpet. Och fokus ligger på att få ihop en buffert och beta av på skulderna, vilket jag faktiskt varit rätt duktig på. Men jag borde buffra mera också. Inte heller behöver jag tänka så mycket vilka fonder jag satsa på de närmaste månaderna, nu får de ligga och värpa en stund. Så här ser mina imponerande fondtillgångar ut:



Inte så mycket att hurra för kanske, men man måste ju börja någonstans. Vänta tills årsslutet ska ni få se. 


Idag har det varit en seg måndag. Huvudvärk och ingen ork. Blir en tidig kväll idag.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards