Direktlänk till inlägg 31 maj 2008

Baconinlindad toppenlördag med hundbad och gröna jordgubbar.

Av E J - 31 maj 2008 00:19


Fifaen, livet efter kemikursen är gött. Jag vaknade i morse med en dundrande huvudvärk och täppt näsa... Det är visst vanligt att sånt slår till efter en prövning, eller första dagen på semestern. Tog ett par ipren, drack lite kaffe, käkade lite och avnjöt en lång varm dusch och sen mådde jag betydligt bättre. Strålande väder idag och det vill man ju kunna njuta av nu när jag kan göra det utan dåligt samvete för att jag inte sitter och pluggar om lipider och galvaniska batterier.


M och jag tog en långpromenad med Loka idag. Vi stannade till vid sjön och hon fick bada. Jag hade köpt en tennisboll med rem på som vi lobbade ut i sjön och hon simmade efter. Skitpryl dock, efter tredje kastet måste den ha sjunkit för den bara försvann. Loka cirklade envist runt och letade och letade och letade. Till slut blev hon så frustrerad att hon högg tag i ett näckrosblad istället.

Vi såg en orm komma simmande mot henne i vattnet så då fick det vara färdigbadat. Jag måste se till att skaffa ett par kortisontabletter till henne nu när vi rör oss så mycket ute i skog och mark. Och det är definitivt dags att inhandla ett scaliborhalsband.

En trött men lycklig Loka knatade vidare och fick en mycket fluffig svans när hon torkat.


Hon har haft en toppendag idag!


På eftermiddagen luktade det grillos i hela kvarteret så vi kunde naturligtvis inte låta bli att köra igång M:s grill... Det blev baconinlindad köttfärsbiff med ajvar, salladslök och färsk persilja i. Serverades med potatissallad och grönsallad plus grillad haloumi. Grymt gott!! Vi imponerades av oss själva som fick ihop det så bra! En kall öl till förstås.


Åkte hem efter det eftersom jag har viltspårkurs relativt tidigt i morgon, och det ser jag verkligen fram emot. Ska efter det köpa nötblod så jag kan lägga egna spår, jag glömde göra det idag. Och klövar är beställt av kursledaren. Min dagmatte var intresserad av att följa med och testa sin tibbe Zingo på blodspår, det ska bli intressant och se hur han reagerar. Han har nog aldrig använt sin "hundhjärna" på sånt sätt tidigare. Han lär bli angenämnt trött i alla fall.


Min inglasade balkong är suverän att odla saker på!! Jag har redan fått jordgubbar på mina plantor och jag har bara haft dem i två veckor lite drygt.



Bara att vänta in dem så de blir röda och saftiga och hoppas att alla mina djur låter bli att talla på dem innan dess... *morr* Speciellt Loka, henne litar jag INTE på sådana här sammanhang... Kan man tjuva "godbitar" ur kattlådan kan man nog snatta jordgubbar också.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E J - 11 juni 2018 22:14

Helloooo.... här är jag igen. Den här bloggen har alltid handlat om att dokumentera, peppa och hålla koll på utveckling av häst- och hundträning. Utan häst och hund så rann bloggen ut i sanden. Men nu är jag tillbaka!   Sen ett halvår är jag ...

Av E J - 17 april 2016 21:48

Fortfarande hundlös men det är helt ok. Barnen blir allt större, kräver mindre passning och hänger nu glatt med på det mesta. Djurintresset som legat i dvala pga orkesbrist vaknar så sakteligen och när min facebooksida svämmade över av djurbilder k...

Av E J - 3 september 2014 21:19

Idag är jag uppgiven och ledsen. Jag har igen fått kritik för att jag är "sur" (med fyra utropstecken). Ja, ärligt.... Ibland blir jag irriterad, rent av SUR, på folk som jag tycker beter sig dumt eller osmidigt. Det är ok att folk gör det, ingen är ...

Av E J - 24 augusti 2014 20:48

Har nu varit helt hundlös i snart ett år och kan konstatera att jag för mitt liv inte förstår hur jag ORKADE... Mina dagar är fullspäckade som de är och min energi ransoneras hårt. Blotta tanken på att hålla en ung och aktiv hund samtidigt får mig at...

Av E J - 11 mars 2014 10:00

Det här är ett avsked av hundbloggen. Qito flyttade vid årsskiftet till just det perfekta nya hemmet som dök upp i elfte minuten. Både Loka och Qito trivs, mår bra och lever bättre liv i sina nya hem. Det här betyder att jag inte längre lever ett hun...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards