Alla inlägg den 20 mars 2007

Av E J - 20 mars 2007 22:47

Ghost Rider, med Nicolas Cage, Sam Eliott m.fl Se den...! Jag säger inte att det är den bästa film jag sett, men höga betyg får den. Väldigt skön!En stilla reflektion över hur härligt det är att vara vuxen och bestämma själv över sitt liv. Ingen som lägger sig i mina beslut, ingen att anpassa sig efter, ingen annans regler att tvingas följa. Jag kan göra vad jag vill... Ibland glömmer dock bort att uppskatta det så som jag borde.Om folk inte tycker om mig eller står ut med mina djur, fuck it. Jag klarar mig så bra själv ändå så. Nu kan jag själv välja mitt eget umgänge och vilka härliga människor det finns?? Jag har liksom en ny familj av nära vänner som ställer upp för mig och som jag gärna ställer upp för. Pålitliga, sansade, roliga... Som accepterar mig precis som jag är. Det är lycka.

Av E J - 20 mars 2007 22:47

WIHOOOOO!!! Äntligen ringde dem, jag har väntat så länge på besked att jag nästan gett upp om jobbet, men jag FICK DET!!! :DÄntligen slut på den osäkra timanställningen, med min brukares pappa som bara ställer till jävelskap för mig, slarvar med papprena, tjafsar om schemat, baktalar mig och får mig att må så dåligt att det satt sig fysiskt på mig. En heltidsanställning med månadslön på ett större företag med opretentiös (stavn?) stämning och vettigt folk. Stabilitet. Avslappning. Spänning. Nervositet... Känslorna avlöser varandra.Visst kommer jag att sakna mitt ändå ganska flexibla schema och lediga dagar, det var länge sedan jag jobbade heltid sist.. Men det kommer att gå bra, så bra så...!! Och bara 25 min restid med direktbuss. Efter tre månaders annonsering så har jag nu nyligen hittat en skitbra dagmatte i samma kvarter där jag bor som kan ta henne iaf ett tag framöver. Saker och ting ordnar sig alltid!Ja hunden ja! Idag har vi spårat och hon tyckte det var så kul så hon bara flamsade ur totalt... *suck* Jag tror jag lägger spårande på hyllan ett tag till och fortsätter fokusera på apporteringen och att träna stadga och passivitet.I morse fick jag prova på akupunktur för första gången någonsin för att se om det skulle hjälpa min stela och onda rygg. Lite läbbigt var det när hon tog fram nålarna, inte för att jag är rädd för nålar direkt men ändå. Inte fanns det någon anledning att oroa sig dock för nålarna var så fina att de knappt kändes när hon satt i dem. Men vad konstigt det drog i musklerna när hon vred om dem... Helskumt. Och när jag legat där en stund så blev jag plötsligt så väldigt medveten om min mage och mina tarmrörelser..? Är det inte typiskt österländskt förresten att ens hälsa utgår ifrån magen? När jag nämnde det för sjukgymnasten så utropade hon iaf ett glatt: "Bra!". Så jag antar att det var som det skulle.Nu ska jag ladda lergrytan med rotfrukter och kyckling, äta bör man...!Ciao!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards