Alla inlägg den 17 mars 2007

Av E J - 17 mars 2007 22:44

Jag önskar jag hade något vettigt att skriva för nu har jag verkligen lust att ösa ur mig en massa tankar som har malt runt i huvudet på mig hela dagen.Hur är man lycklig? Om man inte är van vid att vara det och alla problem man haft plötsligt börjar lösa sig och de mörka molnen börja skingras. Att vara lycklig är att gå och vänta på att man ska bli olycklig. Är glaset halvfullt eller halvtomt? Gör det mindre ont om man förekommer ödet och gör sig själv olycklig i förtid? Det kommer ju ändå att hända, ingen är konstant lycklig (utan kemisk påverkan i alla fall).Jag borde ha varit iväg och tränat idag och bränt lite överskottsenergi. Den explosiva sorten. Slå på något, stampa lite i marken, svettas och göra armhävningar till dunkande musik på så hög volym att den slår ut alla tankar. Men när jag kliver utanför porten för att ta mig dit så är min cykel puts väck... Vem skulle vilja stjäla mina fula, rostiga, skramliga gamla cykel??Ingen visade det sig, jag hade bara råkat glömma den utanför jobbet och gått hem av gammal vintervana.

Av E J - 17 mars 2007 22:44

Efter de senaste dagarnas aktiviteter är Billie lite lagomt utslagen och gäspar nöjt. Då trivs matte... Pressen släpper och vi kan gå ut och promenera och bara njuta av att vara ute i det härligt, underbara, ljuvliga vädret...!Tog en timmes promenad i morse och bara lekte. Bille har fått hoppa upp på stenar och sitta, balansera på stockar och promenerat över bänkar. Hon tycker det är jättekul och hon är ju så smidig, fast ibland har hon lite väl bråttom...! Bra balansträning och ger en fin grund inför agilityn.Resten av dagen har vi bara tagit det lugnt.Jag undrar om man kan lära en hund att skrapa av tassarna på en dörrmatta innan man går in..? Jag tror jag ska testa med klickern och se om hon fattar. Tyvärr har jag ju aldrig sett henne krafsa ute så som min förra hanhund gjorde men man kanske kan locka fram den rörelsen iaf?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards