Alla inlägg den 16 mars 2007

Av E J - 16 mars 2007 22:44

Idag blev det en ordentlig uppfräschning och vi gick en långpromenad och fokuserade träningen på just linjetag. Vi har ju fått besked om att fortsättningskursen i apportering startar den 1/4 så nu måste vi damma av de gamla kunskaperna så vi inte gör bort oss totalt på kursen sen! Och det behövdes... Inte var det mycket som fastnat där inte. Så vi börjar om från början med att jag visar henne var jag lägger apporten, vi går en bit, jag vänder mig om och sänder iväg henne. Arbetslusten är det iaf inget fel på! Snabbt går det. Jag jobbar också hårt med pipan nu för att försöka befästa pipsignalerna. Jag kommer att bryta ner träningen i smådelar och köra något varje dag inför kursen nu. Om jag kan få henne att förstå och gå stadigt på iaf grundmomenten så är jag nöjd. Finesserna kan vi fila på vid ett annat tillfälle, det är väl lite det kursen är till för också.Hon blev jättetrött efter den rundan och jag inser att hon inte är särskilt vältränad rent mentalt, det är jobbigt för henne att arbeta så fokuserat även om vi bröt upp det i kortare pass.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards