Direktlänk till inlägg 27 juni 2007

Återbesök hos veterinären.

Av E J - 27 juni 2007 16:34

Igår kväll var vi tillbaka till veterinären för en utredning på Billie. Jag ville veta om hon hade ont samt få mer info om vad jag ska tänka på framöver.


Hon uppförde sig jättefint på kliniken och veterinären klämde, kände, drog och pressade. Inte en reaktion under hela tiden...!? Mest lite läskigt att stå på ett högt bord så där, men det är alltid mysigt att få uppmärksamhet... =)


Veterinären tyckte att hon var i förvånandsvärt god form med tanke på hur illa det såg ut på röntgenplåtarna och jag fick lite beröm för det (vilket värmde). Det var intressant tyckte han att hon varit swimmer som liten men han trodde inte att det fanns något direkt samband till höftproblemen hon har idag.


Glukosamin sa han igen att jag skulle sätta henne på (redan gjort) och jag bad även om att få smärtstillande på recept så att jag kan testa några dagar och se om hennes stressbeteende kan vara smärtrelaterat. Egentligen tror jag inte det eftersom hon i ärlighetens namn är rätt lik sin pappa till sättet och det kommer nog därifrån, men jag vill ändå vara så säker det går. Likaså var det bra att ha hemma till den dagen då hon knycker till och får ont, då ska hon genast sättas på smärtstillande samt vila. Hon får INTE gå och halta... Då kan det tydligen bli väldigt svårt att bli av med.


Mycket simning blir det i sommar. Hon ska inte springa i lös snö i vinter eller trava för mycket på hårt underlag. Bättre att hon får springa lös på fjädrande/varierat underlag och hon bör motioneras regelbundet framöver. Jag kommer nog att lägga ner apporteringen och riktar in mig på viltspår istället. Visst fortsätter vi med apportering och sök men det blir mer som aktivering och underhållning, hon tycker ju att det är så kul. Men jag tror hon kommer gilla viltspår också. Dessutom är det bra för både kropp och sinne för henne!


Även Loka kommer att få gå viltspår naturligtvis, men jag kommer nog också att göra ett litet försök på apportering med henne. Jag kan nog inte låta bli att iaf prova. =) I helgen hämtar jag henne!


Nu känns det rätt bra, Billie mår fint och jag får ha henne ett tag till. Hon får leka och trivas och snart har jag två hundar.


Funderar på att båtluffa några dagar i skärgården på semestern (som börjar på måååååndag...!). Vi får väl se.


Gammal bild på Loka och dessutom knyckt (!?) från en uppfödares hemsida. Hu så jag skäms...


Må gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E J - 11 juni 2018 22:14

Helloooo.... här är jag igen. Den här bloggen har alltid handlat om att dokumentera, peppa och hålla koll på utveckling av häst- och hundträning. Utan häst och hund så rann bloggen ut i sanden. Men nu är jag tillbaka!   Sen ett halvår är jag ...

Av E J - 17 april 2016 21:48

Fortfarande hundlös men det är helt ok. Barnen blir allt större, kräver mindre passning och hänger nu glatt med på det mesta. Djurintresset som legat i dvala pga orkesbrist vaknar så sakteligen och när min facebooksida svämmade över av djurbilder k...

Av E J - 3 september 2014 21:19

Idag är jag uppgiven och ledsen. Jag har igen fått kritik för att jag är "sur" (med fyra utropstecken). Ja, ärligt.... Ibland blir jag irriterad, rent av SUR, på folk som jag tycker beter sig dumt eller osmidigt. Det är ok att folk gör det, ingen är ...

Av E J - 24 augusti 2014 20:48

Har nu varit helt hundlös i snart ett år och kan konstatera att jag för mitt liv inte förstår hur jag ORKADE... Mina dagar är fullspäckade som de är och min energi ransoneras hårt. Blotta tanken på att hålla en ung och aktiv hund samtidigt får mig at...

Av E J - 11 mars 2014 10:00

Det här är ett avsked av hundbloggen. Qito flyttade vid årsskiftet till just det perfekta nya hemmet som dök upp i elfte minuten. Både Loka och Qito trivs, mår bra och lever bättre liv i sina nya hem. Det här betyder att jag inte längre lever ett hun...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards