Alla inlägg den 19 juni 2007

Av E J - 19 juni 2007 23:12

Har precis kommit hem från audells klinik där plåtarna visar på hd D plus avlagringar på höfterna plus kraftiga (!) avlagringar på båda armbågarna. Till och med veterinären blev förvånad eftersom hunden gjorde ett sånt käckt intryck och är liten och smärt (samt hälsade på honom på bakbenen). Han visade plåtarna och även jag som aldrig sett något sånt förut noterade förskräckt att något verkligen var helt fel... Armbågarna som ut som schweizerostar.

Hon blir två år på torsdag. Jag blev inte förvånad av resultatet för någonstans har jag ändå registrerat att hon rör sig udda i bakkärran samt har varit stel efter längre anstränging. Ena frambenet krånglade ofta när hon var i tonåren.


Om hon är stressad för att hon har ont, alternativt speedad för att kroppen skjuter ut en massa endorfiner el. likn. mot smärta...
Kan det vara så?

Ja tydligen enligt de som vet mer.

Vet tyckte att det var illa men inte illa nog för att rekommendera en avlivning direkt. Han tyckte jag skulle sätta henne på glukosamin och uppskattade att hon skulle kunna gå problemfri tills hon blev 5-6 år gammal. (Detta efter att endast ha sett plåtarna, ej tittat på henne när hon rört sig eller "klämt/känt".)
Fast hon är ju inte helt problemfri idag...
Jag var välkommen tillbaka för en utredning och det ska jag boka tid till i morgon. Jag behöver veta hur illa det är, man blir så lätt hemmablind.

Av E J - 19 juni 2007 16:34

Nu är det dags. Ikväll ska prutthunden få sina höfter och armbågar röntgade. Jag hoppas på en preliminär avläsning på plats eftersom det är Audells klinik jag ska åka på, men samtidigt har jag en kvällstid så jag tvivlar på att han är där. Men det vore skönt att slippa gå och vänta mer nu.


Mina förra djur har jag haft sån otur med så det är inte sant. Billie däremot har farit fullt frisk hela tiden, så det kanske är dags nu... *peppar peppar*


Håll en tumme för mig i kväll runt nio.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards