Alla inlägg den 24 juni 2007

Av E J - 24 juni 2007 21:32

Nu har jag  ringt uppfödaren och sagt att jag tar henne...


Av E J - 24 juni 2007 18:47

Idag åkte vi tillbaka till Stockholm och vi tog tåget, jag och hundarna. Jag trodde jag valt en avgång som skulle vara rätt folktom men jag hade helt fel... Det var tjockt med människor och hundar (4st till) i djurvagnen. Eftersom Bruno är lite reserverad och inte så van att åka tåg så undrade jag så klart hur det skulle gå. Man vill inte gärna sätta en sån hund i en situation där han känner sig pressad eller instängd.


Men...! Bruno rörde sig som ett proffs i vagnen! Han satt fint i gången (ville inte in mellan sätena) och sniffade lugnt på allt folk som satt i närheten och passerade. Jag kan förstå att han har blivit lite reserverad för himmel så folk glodde!? Han har ju ett speciellt utseende och är av en rätt ovanlig ras (shar pei), men att folk inte kunde uppföra sig lite artigare än så förvånade mig faktiskt. Efter 20 min tuffande så hoppade killen i sätet bredvid mitt av så då fick vi mer plats och resten av resan gick lugnt till. Billie bredde ut sig på golvet somnade snart, precis som vanligt, och även Bruno lade sig efter ett tag.


T-centralen var dock inte lika kul för Bruno. Stressigt, oväsen, fåglar överallt... Men väl på pendeln så blev det lugnt igen och vi var snart hemma.


Bruno blev glad när han väl såg sin matte och husse igen. Lilla russinbullen skuttade glatt runt dem och helgmatte var snabbt glömd. *skratt*


Tyvärr har det gått dåligt med katterna han mött i helgen så jag vet inte riktigt hur det blir i sommar. Ska försöka planera lite och se hur/om det går att lösa.


Bruno är en supercharmig hund och han vann en liten bit av mitt hjärta. Jag hoppas jag får träffa honom igen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards