Alla inlägg den 12 januari 2009

Av E J - 12 januari 2009 10:15


Min hundkurs börjar idag men jag kunde inte låta bli att tjuvstarta lite i boken om hundmat. Det känns riktigt bra för jag har redan lärt mig en hel del!

Se hela bilden


 T.ex har min tidigare uppfattning varit att ett "bra foder har så hög proteinhalt som möjligt, resten är bara billig utfyllnad!". Och att en hund egentligen borde äta nästan bara protein, för "så lever vargarna!".


Hua, jag hade FEL... Loka som är den hungriga typen skulle må bättre av att äta ett foder med längre proteininnehåll (men i rätt proportion till mängden fett och kolhydrater) eftersom hon då skulle kunna äta större mängd utan att bli proppfet. Nu känns det helt självklart, jag fattar inte att inte insåg det tidigare...?


Hon äter fortfarande det specialfoder hon fick under allergiutredningen och jag sitter nu och letar efter det normalfoder hon ska få gå på efter det.


Det är väldigt intressant och jag kommer att skriva mer om det varteftersom.






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards