Alla inlägg den 8 januari 2009

Av E J - 8 januari 2009 11:01


Efter dunderförkylningen/halsflussen/hostan eller vad det nu var som invaderade mig över jul och nyår så har det nu satt sig på mina öron. Som jag misstänkte tidigt att det skulle göra...


Mun, näsa, svalg och öron sitter ju så fiffigt samman. Nu är (har jag fått förklarat tidigare av en läkare) jag svullen runt trumhinnorna i båda öronen vilket gör att min hörsel är påverkad. Jag hör konstiga ljud, en massa tjong och pip-squuueak hela tiden. Allt jag hör är förvrängt. I går lät min kollega som en av mössen i Askungen (*vi ska sy och vi ska sticka...!*), min sambo lät som Åskguden själv och idag har jag en smurf i vänster öra som med pipig röst upprepar allt jag, och alla andra säger, med en halv sekunds fördröjning. Sjukt irriterande....


När jag skulle lämna hunden på sitt dagis i morse så måste man först gå genom skogen en bit. Det är mörkt, jävligt kallt och vägen är full med hål och gropar. Så jag vevar runt med en pytteliten ficklampa och försöker hålla mig på fötterna efter en hund som ivrigt drar mot nya lekkompisarna. Plötsligt hör jag hur de tassar och prasslar i skogen bredvid mig. Som om någon springer parallellt med oss... Följer efter oss...

Längs den där vägen står några övergivna bilar och husvagnar och jag har tidigare sett lite *hrm* suspekt folk röra sig där. Jag blev så klart jättenojjig direkt... Försökte lysa upp skogen med en ficklampa vars ljuskägla inte når längre än en meter. Gick mindre bra.

Plötslig inser jag att det är HUNDENS steg jag hör... De studsar och ekar på nåt underligt vis i huvudet på mig.


Doh...


På väg tillbaka hör jag plötsligt hur det dunkar och bankar borta vid bilarna. Shit tänker jag, husvagnspacket har dumpat någon bakbunden och med munkavle i nån av bilarna!!! Ska jag ringa polisen...??

Tvekar (fegar) och går tillbaka för att kolla lite till. Lyser runt bilarna med min megalampa men varken hör eller ser något mer.


Det måste ha varit smurfen som vaknat och bånglat runt morgontrött eller nåt....


En av dagisfröknarna där har en fransk bulldog. Bob. Jag är nu helsåld på frallorna. Så jäkla cool...  Och han nosade precis som Chaplin, dvs med hela huvudet tryckt mot mig. (Plattnosad.)


Loka verkade ha haft en bra första dag på dagiset igår. Var trött på kvällen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards