Alla inlägg under juli 2009

Av E J - 7 juli 2009 19:10


Min mammas hund Moki är här en vecka på "kollo". Hon ska få lära sig gå fint i koppel och lite till. Hon kom ikväll och är väldigt cool. Har hälsat på katterna och ingen av dem hade något problem med att en liten extra lurvtuss kom invalsandes. Loka bryr sig inte alls, men hon gillar leksaksormen som Moki hade med sig...


Jag försökte torka leverpastej i ugnen nyss, för att använda som godis. Testa inte det... Det smälte bara och nu stinker det lever i hela lägenheten. *urk* Får köpa blodpudding i morgon istället.


Vi tog en liten kissrunda och nog märks det att Moki är van att få bestämma hastighet. Och väg. Och vart man ska få stå och sniffa. =P Loka tyckte det var skittrist att vi inte kom någonstans... Hon vänjer sig snart vid vårt tempo.


Moki är en chinese crested powder puff. För den som undrar. =)



Av E J - 5 juli 2009 17:05


Hamster har fått en ny bur, en Ricco Tower.


 


Katterna är överförtjusta över den nya fria sikten på den vandrande lunchen!



Av E J - 3 juli 2009 18:10


Det går framåt. Jag har nu tagit tre lektioner, en dubbel och en enkel. Riskutbildning del 1 är avklarad och jag sitter nu och (försöker *tråkigt*) plugga teorin och väntar på intyget som gör att jag kan övningsköra med sambon.


Några punkter strukna!


Väntar på att få se vilka datum körskolan tänker lägga teorikursen på också.



Av E J - 3 juli 2009 15:42


Loka och jag gick till sjön häromdagen och tog debutdoppet! Det var superskönt, verkligen. Hunden blev alldeles stissig!! Tyvärr sträckte hon sig i ett av sina akrobatiska hopp ut i vattnet och har varit halt och stel sen dess, men nu börjar hon bli bättre igen efter ett par lugna dagar. 


I övrigt händer inte så mycket. Jag sorterar papper, filar på CV:t, har fått iväg ett par ansökningar men framför allt väntar jag på det sabla intagningsbeskedet!!!!!!!!! 

Snart... snart....snart....vet jag.



Av E J - 1 juli 2009 16:57


Värmen påverkar även djuren.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards