Alla inlägg den 9 juli 2009

Av E J - 9 juli 2009 23:29


Skrev ett långt inlägg och tryckte sen på fel knapp så allt försvann! *suck*


Kort repetition:


Koppelgåendet går bra! Går med Loka ytterst och Moki närmast mig. Moki behöver fortfarande påminnas lite att inte ha så bråttom och Loka vill gärna preja henne för att komma närmare mig, så som hon är van att gå. =)


Tränade en kort stund på sitt, ligg och hit i köket. Moki gör gärna allt det där - när hon själv vill! Men när jag ber henne sitta en gång till så är det inte lika kul så då tittar hon bara på mig eller skäller ut mig för att jag är tråkig! Då får hon vänta en stund medans jag tränar med Loka (och låter supersuperkul) och DÅ kan hon kanske tänka sig att sitta igen. Kanske... =P

Men vi tränar bara 5-10 min åt gången och idag fick hon kanske i sig totalt 7 ärtstora bitar köttfärs. Däremot har vi upptäckt att hon gillar vår kattmat... Den har vi ställt upp nu.


Nu vill jag ha bättre väder, tack!


Av E J - 9 juli 2009 21:13


"Personal, arbete och organisation" - reservplats 22 (antagligen pga sen anmälan). Kommer troligtvis in...

Dock kom jag in på alt:2 - Husdjursvetenskap kandidatprogram på SLU.


Samt på Hundens beteendebiologi 1 (7,5hp) och en Introduktion till marknadsföring (7,5hp).


Doktorn sa förresten att jag är frisk men han rekommenderade en allergiutredning. *vill inte*

Av E J - 9 juli 2009 14:03


Ultrakasst väder idag, det regnar. Vi tog en (mottvillig) kissrunda och sen har vi hållit oss inne. Sambon fick hålla undan Loka lite medans jag försökte träna lite småtricks med Moki. Jag har iaf hittat något som motiverar henne. Rå nötfärs... OJ så hon ansträngde sig för att få en yttepyttebit!! Jag har börjat klicka in henne lite men jag har slarvat bort min bästa klicker. Någonstans i röran är den...


Hon åt lite av sina torrkulor till frukost i morse. Ärligt talat skulle jag börja fundera på att ge Moki färskfoder om hon var min hund. Det är lite knöligare att hålla på med, men alltid väldigt populärt och riktigt bra för hundarna. Eftersom hon är så förtjust i köttfärs så tror jag hon skulle äta av det med god aptit. Jag gav det till Billie under en period men stor hund + liten frys gick inte riktigt ihop, annars hade jag fortsatt.


Kloklippningen igår kväll gick sådär. Hon kom gärna fram och satte sig hos mig men tyckte inte alls om att inte kunna gå därifrån när hon själv ville. Jag satte henne istället på golvet mellan mina knän och då gick det bättre, då hade hon lite kontroll själv. Så vi gör så istället. Jag fick iaf klippa två klor. =)


Moki sov hoprullad bredvid min kudde hela natten. Det var en rätt skum känsla för mig som är van vid stora hundar att ha en hund där... Hon fick låna ett hörn av mitt täcke. Loka fick också ligga i sängen men hon tyckte det blev för varmt och sträckte ut sig på mattan på golvet istället.


Jag ska till farbror doktorn idag, det väser, rosslar och piper i mina luftrör och jag kan inte sluta hosta. 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards