Alla inlägg den 11 juli 2009

Av E J - 11 juli 2009 21:08


Idag har Moki varit uttråkad... En skogspromenad dög inte, hon har huggigt mig i hasorna och dragit i mina byxben - allt för att få igång mig. Så, vi gick och badade.



Loka toknjöt! ÄNTLIGEN tänkte hon och pep av förtjusning när hon tog i allt vad hon hade och kastade sig i vattnet...!



Moki tittade och man kunde nästan se hur hon skakade på huvudet åt den galna hunden... Hoppa i vatten, frivilligt...?? No way, José.



På hemvägen körde vi lite skogsagility och Moki fick hoppa upp och sätta sig på stenar där hon fick sin belöning, en liten godisbit. Det tyckte hon var roligt och fattade snabbt galoppen! Loka fick sedan imponera genom att ta sig upp på en 2 m hög klippa, hon försökte först två gånger att klättra rakt upp men halkade ner i mossan. Sen sprang hon runt och kom upp! Men när hon skulle ner så tog hon mossvägen förstås... Hon ÄR nog lite galen.


Moki har blivit mycket bättre på inkallning! Nu vänder hon direkt och kommer in, i alla fall i 8 fall av 10. Vi har drillat och jag har varit noga med att det alltid har följt något roligt när hon kommit in. Godis, bus eller något. Koppelgående gick inte alls bra idag när jag försökte med bara Moki och utan Loka bredvid... Jag undrar om jag lurat mig själv lite och det i själva verket är Loka som lärt Moki gå snyggt bredvid henne.





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards