Alla inlägg den 8 juli 2009

Av E J - 8 juli 2009 17:26

Klippt från Aftonbladet:



Skyfall väntas i östra Svealand


”Det kan säkert komma dryga 50 millimeter bara på ett dygn”. Under natten kommer ett kraftigt lågtryck in över östra Svealand.Regnmängder på upp till 50 millimeter väntas i Stockholmsområdet – och SMHI har utfärdat en klass 1-varning.– I morgon får man räkna med ganska mycket nederbörd över östra Svealand, säger Jan Näs, meteorolog vid Storm Weather Center i Norge.

Kanske inte blir några jättepromenader i morgon då... Korta kissrundor och trickträning inomhus istället.


Av E J - 8 juli 2009 13:02


Så här såg det ut när jag klev upp i morse. Moki valde att sova i soffan inatt och fick sällskap av Loka.


Vi tog en långpromenad på förmiddagen och var ute i över en timme. Det gick inte så fort för det tog halva rundan för Moki att förstå att när jag säger att vi ska gå på promenad - så går på vi promenad. =P Att sittdemonstrera funkar icke. Men när hon väl insett det så travade hon på riktigt fint! Fick kuta lite lös på "hundängen" och det var lattjo tyckte hon. Men när vi var som längst bort började regnet Ö.S.A ner... Vi tog skydd under en gran tills det värsta gått över, men blöta blev vi. Moki var skitig upp till öronen och fick ett varmt bad när vi kom hem, med schamp och balsam, och sedan frotterades hon torr. Sen fick hon fnatt... Fullständigt! Ingen matta låg kvar på sin plats och hon kutade runt sofforna och gnuggade sig mot deras dynor. Har borstat henne så nu står tuppkammen rakt upp, jättesnyggt, och "moonbootsen" är fluffiga. =)


Hon ville inte äta någon frukost idag, förmodligen för att det saknades leverpastej. Har erbjudit henne mat ett par gånger under dagen men inte gjort så stor sak av det. Hon verkar inte hungrig men lär bli det till kvällen, då tror jag att jag kan få i henne några kulor.


Igår kväll brottades vi lite med klosaxen. Jag klippte Lokas klor och noterade att Mokis var lite långa, så hon fick sitta i knät på mig en stund. Det gillade hon inte alls men med lite lock och pock så satt hon till slut stilla och lät mig klippa två klor. Vi avslutade där och hon fick en liten godis och var glad igen. Tänkte att vi tar två klor varje kväll och om några dagar så kommer det där att funka finfint också. Loka är en utmärkt förebild där hon ligger på sidan och är blickstilla medans jag klipper. Lite sotis blir hon dock på all uppmärksamhet som Moki får och piper lite extra högt ibland... Men mellan hundarna funkar det utmärkt. Katterna tar också besöket med ro.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards