Alla inlägg den 28 januari 2008

Av E J - 28 januari 2008 15:30


Nu verkar det som vi har kommit igång lite igen, Loka och jag. Tack vare en gammal bekant som dök i sällskap med landets coolaste och snyggaste schäfer. Vi körde ett litet lydnadspass i mörkret häromkvällen och Loka gick skitbra! Hon överraskade mig faktiskt och jag fick en del riktigt bra och handfasta råd av sällskapet. Har tränat lite till efter det och till min fröjd går Loka perfekt fot.

Vi testade även lite rapport och det gick också bra (det fanns ju godis i andra änden). Var hos PV i helgen och lockade med honom ut i skogen igen. Då körde vi lite mer rapport och då verkade det som om Loka började fatta poängen lite. Körde även lite sök. Loka distraherades dock av två framrusande rådjur (som passerade 2 m från mitt gömställe och blände mycket förvånat på mig där jag satt i snåret). Men när hon väl fick upp fokus igen gick som tåget. Så klart! Min duktiga hund.


Håller på att byta foder till henne nu. Går över på standardt istället. Extra till och med, för den aktiva hunden. Nu har matte nämligen börjat få vårkänslor och känner sig allt mer aktiv. Det var superskönt att gå långpromenader i solen i helgen. Nära två timmar i geggan på Järvafältet på lördagen och sedan ut i skogen på söndagen. Jag funderar nu på att damma av joggingskorna och försöka komma igång med det igen... Det skulle Loka gilla, hon älskar att springa.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards