Alla inlägg den 7 januari 2008

Av E J - 7 januari 2008 00:21

Kanske har saker och ting äntligen vänt sig till min fördel? Jag har ju haft lite otur och oflyt de senaste två åren. Jobb som krånglat, en ekonomi som haltat, hund som insjunkat och fått avlivas, pojkvänner som kommit och gått.


Julhelgen slog hårt på min ekonomi (julen bojkottas nästa år) och jag har nu en personlig utmaning framför mig som går ut på att överleva fram till den 25:e på 231kr. Tur att jag gillar utmaningar.


Efter nästa lön ska jag ta Totte-katten och hunden till veterinär. Totte kissar och dricker mer än vanligt, till och med för att vara honom. Loka har visat tecken på obehag i ryggen, strax innan korset. Jag misstänker att det kan vara någon spänning och att massage skulle hjälpa, men jag vill ändå ha det kollat av vet först innan jag börjar knåda. Ev. ta en röntgenbild för att se så det inte är några förändringar i kotorna. Eftersom jag är lite olycksdrabbad med mina djur så tar jag hellre det säkra före det osäkra. Likaså vill jag även att man tar ett blodprov på Totte för att få nån vink om hur njurarna mår. Eftersom han är... *harkel* lite stor... så finns ju risk för diabetes. Annars misstänker jag UVI, han visar dock inget obehag idag.

På sistone har han dock börjat gå ner i vikt. Vilket inte heller behöver vara något positivt då han inte fått mer motion eller mindre mat än vanligt.

Alla djur tycks dock må hyfsat bra.


Har nyligen kommit hem från PV:n som bara är för underbar. Inne på fjärde månaden nu. Vilket gör detta till mitt näst längsta förhållande. Not bad. Får jag som jag vill så blir det mitt längsta. Men skvallra inte för honom... Vill ju inte skrämma iväg honom. ;-)


Nu ska jag sova. I morgon är provridningen av Magnus. God natt!


(Bli inte sur å PV:ns vägnar, Magnus är en häst.)



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards