Alla inlägg den 2 januari 2008

Av E J - 2 januari 2008 10:55

Tyvärr började året mindre roligt för Loka som visade sig INTE gilla fyrverkerierna. Här har det ju smällt till och från under ett par veckor nu och även om hon har tittat till så har hon inte blivit direkt orolig. Därför utgick jag felaktigt ifrån att nyårsafton skulle bli lugn. Men kvart i 12 när det började dundra på nonstop utanför fönstret pep hon in i det fönsterlösa rummet och gömde sig under skrivbordet. Där låg hon och hässjade och pulsen gick i 180...


Det här är helt nytt för mig då mina två tidigare hundar varit helt oberörda på nyårsafton. Loka var iaf fullt kontaktbar och gjorde som jag sa när jag bad henne komma ut till vardagsrummet där vi satt. Vi hade givetvis persiennerna nere och TV/radio stod på. Hon lade sig bredvid oss och jag försökte inte göra så stor affär av det hela. Peppade lite och distraherade med godis vilket hon gärna åt.

En skål med hemmagjord glass höll henne sysselsatt i ca 20 min också då hon tycktes helt omedveten om smällarna utanför.


När fyrverkerierna börjat dö ut slappnade hon långsamt av. Till slut somnade hon och sov som en stock resten av natten och följande dag.


Nu blir det till att införskaffa skiva med fyrverkerismällar och träna inför valborg.


Idag är Loka första dagen hos sin nya dagmatte, C, som bor i närheten av mitt jobb. Det gick väldigt smidigt att lämna av i morse och C verkar vara riktigt bra. Jag hoppas Loka uppför sig nu...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards