Alla inlägg den 15 januari 2008

Av E J - 15 januari 2008 10:19


I have made a terrible mistake ...


I helgen hade jag "städryck". Egentligen skulle jag ha pluggat kemi, men de flesta plugghuvuden vet att man har aldrig så städat som när man borde läsa läxorna istället. När lägenheten var snygg så var det hundens tur. Hon har ju inte så mycket päls men ett varv med kardborren skadar ju inte. Blev helt förskräckt när jag ser att det fastnar enormt mycket hud i borsten... Stora flagor. Inte bara mjäll. Har inte sett några tecken på torr hud förut. I ren förskräckelse tänker jag: inpackning!


Nästa steg i tankeprocessen: hur jag gör jag själv inpackning?

Svaret löd: olivolja och aloe vera-gel.


Smakar mumma tycker Loka som fortfarande är fet i pälsen och liknar en utter.

*pinsamt*


Ska hasa ner till djuraffären och köpa en sånt där ekologiskt schampo för känslig hud som jag använde till Billie förut. Det var skitbra. Och sen blir det ett litet vintertäcke från EKO till Loka, hon lär ju bli frussen av alla bad. Som tur är håller sig iaf vädret hyfsat.


Annars knatar det på. Nya jobbet funkar fint och Loka stormtrivs hos sin nya dagmatte.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards