Alla inlägg den 31 oktober 2007

Av E J - 31 oktober 2007 22:03


Tystnaden är öronbedövande.


Har aldrig förstått det uttrycket tidigare. Men nu vet jag.


Utan Billie är Loka en väldigt lugn hund. Hon sover nästan hela tiden inne. Väldigt kravlös.

Hon kräver inte uppmärksamhet, hon kräver inte aktivering. Men hon blir väldigt tacksam för antingen eller. Det upplägget gillar jag och trivs med.


Idag var jag förbi hundaffären en sväng. Köpte ett reflexkoppel, ett hundben, laxolja och en liten påse hundkex.

Kassen kändes lätt när jag gick därifrån. Jag trodde att den blonda tjejen som jobbar där, som själv har en eurasier och en keeshond, skulle fråga "varför bara ett ben? varför bara ett koppel?". Men hon sa inget. Antar att jag inte är så mycket stammis som jag trodde.


Nu letar jag ny dagpassningen igen. Hundrastaren jag haft kan inte ha Loka som daghund på heltid och det tycker jag att Loka förtjänar. Hon är för social för att sitta själv ens halva dagarna.

I morgon ska vi träffa en potentiell dagmatte och på fredag ska vi (troligen) göra studiebesök på ett hunddagis som verkar lämpligt. Det innebär också att Loka på fredag får följa med mig till jobbet under dagen. Om ingen på avdelningen protesterar när jag frågar dem i morgon om det är ok. Det blir roligt. Sen får vi se vilket alternativ, om något av dem, är lämpligt för henne.


Letar efter någon rolig kurs att gå på med Loka men det verkar som om alla höstkurser redan är påbörjade. Allmänlydnad, viltspår eller agility-grund vore lämpligt. Letar vidare.


Funderar på om Loka och skulle se oss om efter ett ålderdomshem eller liknande och göra hundbesök på. Det kan tänkas vara uppskattat och hunden skulle gilla uppmärksamheten. Får kolla runt om det finns något lämpligt i närheten och om vi skulle vara välkomna.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards