Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av E J - 10 oktober 2007 08:38

Nu har jag bokat in tid hos veterinären igen för en genomkoll av Billie. Torsdag nästa vecka blir det av. Jag funderar på om jag ska ta nya plåtar för att se om det blivit någon synlig försämring, men samtidigt undrar jag hur mycket som egentligen kan ha hänt på bara 3-4 månader.

(HD/AD)


Hade en vän ut på besök, en nätbekanting via Bukefalos som jag nu äntligen fått träffa för första gången. Hon visade sig vara precis lika trevlig i verkligheten som på nätet. Med mer erfarenhet av liknande hundproblem i bagaget gjorde hon mig även uppmärksam på att Billie har en benställning fram som ofta är en indikation på att de har smärtor och försökar avlasta armbågarna. Har tänkt tillbaka och tittat på gamla foton och kommit fram till att sådär gick hon inte förut. Det är nåt nytt som har krypit sig på.

Yippie... TRE ben är vi alltså uppe i nu. *suck* Bakbenet haltar hon fortfarande på. Efter ca en timmes promenad håller hon hela svansen åt vänster för att avlasta högersidan och skuttar på tre ben nerför trappsteg.

Men hon är ju en lika glad skit för det ändå.

"Jaha, ett ben funkar inte... Äh! Jag har ju tre till!! *wrooom*"


Har hittat en ny hundvakt som verkar vara en riktig pärla! Hon körde sin första dag igår och det var länge sedan jag kom hem till två lugna och nöjda hundar. Det kändes jätteskönt, och gör det fortfarande, att slippa ha dåligt samvete för att hundarna sitter själva så mycket om dagarna. Nu har de en dagmatte som bor i närheten och tar med sig hundarna hem lite då och då samt tar längre promenader med dem.

Hoppas det håller i sig.


Har sovit väldigt dåligt. Vill inte riktigt inse att det är som det är. Är lite grinig och vass idag...



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards