Alla inlägg den 21 oktober 2007

Av E J - 21 oktober 2007 19:18

Idag är en ny dag. Som är mycket påverkad av gårdagen. B fick igår 20 av rekommenderade 25 enheter av sin medicin, har inte märkt någon direkt skillnad men hoppas på resultat snart. Ikväll får hon full dos. Magen funkar fortfarande som den ska i alla fall.


Dessvärre haltar hon idag också på ett framben och än värre - det är mitt fel...

Vi tog en koppelpromenade på fina gångstigar i skogen igår och båda hundarna travade framför mig. Plötsligt hoppar båda hundarna framåt och blänger sedan bakåt, mycket förebrående, för att jag hade skrämt dem. Jag fes ju...

Efter detta lyfte B ena frambenet och haltade hela vägen hem. Det är lite bättre idag, men hon haltar fortfarande.


Har bara tagit det lugnt idag, lite trickträning köket med korv som belöning. Billie kunde faktiskt hålla sin hotdog i käften stilla i minst 5 sekunder innan hon fick ett varsågod och svalde den hel...


Loka därmot klarade ungefär 0,000245 sekunder innan korven var väck. Högst oväntat. Not. Hon lever som om hon aldrig sett mat förut och snor både högt och lågt när hon får tillfälle. Med lite tid kanske vi kan ändra på det. Tid och mycket mat!






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards