Alla inlägg under april 2007

Av E J - 5 april 2007 19:56

Idag har jag fått låna med mig en systemkamera från jobbet som jag ska få testa på över helgen. Det känns lite som julafton..! Mycket knappar, rattar å jox. Sitter nu och fipplar och försöker lära mig iaf det mest grundläggande (on och off...) tills min privatlektion i morgon. Sen hade jag tänkt försöka passa på att ta en massa fina kort på jycken. Om jag blir nöjd med något av dem så lägger jag ut dem här så får ni säga vad ni tycker!

Av E J - 4 april 2007 22:11

Ja jevlar där fick man fan för tokrycket igår. Jag borde ha vetat bättre... Jag har försökt att ignorera träningsvärken i låren hela dagen men jag måste nog erkänna att jag troligtvis rört mig som en gravid anka ändå. Och i morgon lär det väl vara ännu värre. Undrar om det hjälper om jag sticker ut och springer en kort runda ikväll? Eller kommer jag då inte att kunna ta mig ur sängen alls i morgon bitti?

Katterna har fått tokryck de också... Sprätter runt i lägenheten med yviga svansar som om fans egna små hjälpredor flög runt här med små vassa nålar i nävarna och jagade dem.

Vill ha helg. Umgås med en annan människa, en trevlig sådan, prata, sitta i soffan med en go kaffe i handen...

Av E J - 3 april 2007 21:15

Helt otroligt men jag har för första gången i hela mitt eländiga liv pallrat mig ut och SPRUNGIT!? Fråga mig inte hur det gick till, jag måste ha fått nåt tokryck..!Bra gick det också. Mycket bättre än jag vågat tro. Men hunden var rar nog att bogsera mig den sista biten, med kopplet i munnen studsandes på bakbenen. Höll ögat bakåt hela tiden med en blick som tydligt sa: "kom igen nu'rå matte...! ÖKA...!"Åh så mina lår känns nu, en tydlig påminnelse om att jag lever. Vilket jag ju faktiskt gör.Nu känner jag mig riktigt duktig. Lagat mat har jag gjort också, storkok och flera matlådor. Ska nog skura muggen också... Lika bra att passa på nu när "rycket" härjar fritt.

Av E J - 2 april 2007 22:32

Duktig hund!!Så var fortsättningskursen igång då! Jag trodde vi skulle göra bort oss igen men Billie överraskade positivt. Visst, hon har fortfarande svårt med passiviteten, men i arbetet har det hänt grejer. Det verkar som det har landat lite i henne och teamworket oss två emellan flöt kanonfint.Linjetagen gick bra, släpspår efter kanin gick bra, söket efter fågel gick skitbra och närsöket likaså. Hon har blivit mycket bättre på avlämningen. Tidigare ville hon gärna springa ärevarv och visa upp vad hon hade, men nu var hon mycket rakare in och ville till matte med sitt fynd. Inget fjantande med kaninerna och fåglarna, bara plockade upp dem och bar klockrent! Inget tuggande, inget kastande... Fan jag är så nöjd!! Och så trött hon var efteråt. Föll ihop på dörrmattan direkt och sov hela kvällen. *skratt*

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards