Alla inlägg under april 2009

Av E J - 2 april 2009 11:43


Det gick bra hos veterinären igår. Han böjde, klämde, kände och drog men hittade ingenting. Gjorde också ett böjprov och jag fick springa fram och tillbaka med Loka så han kunde som om hon haltade. Vilket hon inte gjorde. För säkerhets skull tog vi också ett blodprov (från en av de skickligaste djursjukvårdare jag någon sin sett, Loka pep inte ens till!) och de ska skickas för att kolla efter borrelia och erlichias. De närmaste tio dagarna ska Loka få gå på metacam (inflammationshämmande) för att se om det blir någon skillnad.


Jag har precis börjat acceptera och vänja mig vid tanken att min magkänsla kanske hade fel. Den brukar inte ha det när det gäller djuren, men Loka är lurigare att tolka än vad de andra har varit.

Ibland undrar jag om jag lider av Münchausen by Proxy á la Petversion....



Troligtvis är hon lite stel överlag och skulle må bra av massage och stretching vilket vi kommer att testa på om proverna inte visar något och efter metacam-kuren som förhoppningsvis inte ger utslag.

Jag överväger också ett inköp av ett back'on'track-täcke. Inte så mycket dyrare än ett vanligt hundtäcke men kan nog komma till användning tror jag, speciellt om vi ska bli lite mer aktiva med träningen.


Att ha hund är inte bara en hobby, det blir en livsstil.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards