Direktlänk till inlägg 9 april 2009

Jag ser ljuset på tunneln...

Av E J - 9 april 2009 15:14


Har legat hemma hela veckan DUNDERförkyld. Fyra toarullar har gått åt, näsan är dubbelt så stor som vanligt och ögonen igensvullna av alla förkylningstårar. Har inte kunnat göra minsta lilla, grannens dotter som har påsklov har varit en ängel och gått ut med Loka åt mig. Hon ska få en fet godispåse ikväll... Det skulle jag också vilja ha men jag har tappat smaklökarna helt.


Jag har ju bestämt mig för att gå SKK:s uppfödarutbildning men var tvungen att inse att jag inte kunde göra allt på en gång. Utbildningen består av 7-8 kortkurser om två heldagar för ca 800kr styck. Jag har anmält mig till Anatomidelen som går i maj, två lördagar. Jag får börja så och ta ett par till i höst.


Loka mår bra, metacamet som hon går på under en testperiod har inte gjort minsta lilla skillnad vilket är skönt. Inväntar grönt ljus på blodproven för borrelia och erlichia också sen får hon träffa en hundmassör. Tog mig friheten att anmäla oss till en kurs idag. Till tävlingslydnad 1. Oooupppss...


Det är på fem tillfällen, onsdagkvällar, och de håller till precis vid hunddagiset. Faktum är att jag undrar om inte en av instruktörerna till och med jobbar på hunddagiset, jag tyckte hon såg lik ut på fotot på hemsidan. Agilityn får vänta lite till, lydnad är ju något jag varit lite nyfiken på och den nya boken jag läser - Skjut inte hunden (Karen Pryor)- har inspirerat mig till att tro att även en mjukis som Loka kan. (Det är en bra bok för dig mamma!)


Jag har läst en annan bok också - Perroboken som jag beställt från kennel Aqualines. Den var intressant och visade mer om hur det vardagen med en perro hemma skulle se ut. Nu är jag jättenyfiken och vill se hundarna IRL. På söndag ska jag till stora hundutställningen i Kista, på söndag, och kolla. Skönt att jag är på bättringsvägen. Ska ta med mig kameran också, kanske blir det lite fina bilder här till helgen.

Jag mår lite illa och borde äta något, men jag vet inte vad... Jag har ingen kontakt med min mage, ingen aptit.


Min stackars näsa... *aj aj*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E J - 11 juni 2018 22:14

Helloooo.... här är jag igen. Den här bloggen har alltid handlat om att dokumentera, peppa och hålla koll på utveckling av häst- och hundträning. Utan häst och hund så rann bloggen ut i sanden. Men nu är jag tillbaka!   Sen ett halvår är jag ...

Av E J - 17 april 2016 21:48

Fortfarande hundlös men det är helt ok. Barnen blir allt större, kräver mindre passning och hänger nu glatt med på det mesta. Djurintresset som legat i dvala pga orkesbrist vaknar så sakteligen och när min facebooksida svämmade över av djurbilder k...

Av E J - 3 september 2014 21:19

Idag är jag uppgiven och ledsen. Jag har igen fått kritik för att jag är "sur" (med fyra utropstecken). Ja, ärligt.... Ibland blir jag irriterad, rent av SUR, på folk som jag tycker beter sig dumt eller osmidigt. Det är ok att folk gör det, ingen är ...

Av E J - 24 augusti 2014 20:48

Har nu varit helt hundlös i snart ett år och kan konstatera att jag för mitt liv inte förstår hur jag ORKADE... Mina dagar är fullspäckade som de är och min energi ransoneras hårt. Blotta tanken på att hålla en ung och aktiv hund samtidigt får mig at...

Av E J - 11 mars 2014 10:00

Det här är ett avsked av hundbloggen. Qito flyttade vid årsskiftet till just det perfekta nya hemmet som dök upp i elfte minuten. Både Loka och Qito trivs, mår bra och lever bättre liv i sina nya hem. Det här betyder att jag inte längre lever ett hun...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards