Alla inlägg under mars 2009

Av E J - 10 mars 2009 15:39


Jag mår inte särskilt bra. Så är det. Jag har startat ett experiment. Mår man bättre om man beteer sig som en bättre människa? Eller är det en fuskväg att tro att man genom att göra gott kommer att tycka bättre om sig själv? Är det handlingarna i sig man då tycker bättre om och inte den som utför dem? Är det ett prestationsinriktat välmående?


Har i alla fall startat ett experiment. Jag har tidigare blivit sms-fadder åt WWF och sade då att när jag kunde göra mer så skulle jag göra det. Nå, jag fick löneförhöjning och är nu månadsfadder åt isbjörnar också. Det känns faktiskt ganska bra.


Nästa grej kom jag på när jag stod och väntade på hissen på jobbet. Blodbussen. Det kändes också ganska bra.


Funderar över vad nästa steg ska bli...


Googlar och surfar runt på ordet "självkänsla" och önskar jag hade 15000kr över att lägga på en kurs. Det börjar kännas alltmer prioriterat att få rätsida på det där.


Här är ett väldigt enkelt sätt för dig att göra liten (2,5 kvadratdecimeter) skillnad: www.ettklickforskogen.se


Av E J - 3 mars 2009 14:22


Vackra Caramel.








Av E J - 3 mars 2009 10:34


Idag har jag varit till blodbussen för första gången. Var tredje månad parkera de precis utanför jobbet och försöker locka in folk att lämna blod. Jag har sett lapparna länge men det var först i förra veckan som det slog mig att jag egentligen inte har någon anledning att låta bli att gå dit. Nu har jag lämnat prover som ska analyseras och hittar de inget knas får jag donera nästa gång de är här. 4,5 dl tappar de mig på då... Får komma ihåg att deffa med broccoli en veckan innan.


Kollegan M och jag har nu beställt varsin stegräknare. Vi ska ha en liten tävlig. Det blev en sån här:


Och i morgon efter jobbet MÅSTE jag ut och hitta de där jäkla skorna jag behöver. Nu har det börjat snöa igen och jag går med våta strumpor. *suck å stön*

Jag ska till lush också...


Igår gjorde jag rent i hamsterburen och under tiden får han kuta runt i badkaret (rymningssäkert). Hamstern, som nu har fått ett namn, är helt orädd för hund och katter så Loka fick komma in i badrummet medans jag höll på. Hon pressade huvudet över badkarskanten, öronen åkte upp minst fem nivåer och hon var 110% fokuserad på mumsbiten i karet. När jag skickade ut henne ur badrummet vände hon utanför dörren, tittade på mig och slickade sig om munnen. Jag kan nog glömma den där idylliska framtidsbilden om en hamster som fredad får kuta över nosen på henne medans hon ligger och kikar nyfiket...


Namnet? "Hamstern" heter nu Fido. Han visade sig vara mycket förtjust i hundkex.



Av E J - 2 mars 2009 15:11


www.showdog.com


Ett superkul simspel på nätet för den hundintresserade. Jag har nu två kennlar igång, Divinitys (fransk bulldogg) och Duckdivers (kooikerhondje).




Av E J - 2 mars 2009 11:24


Jag har slitit hela helgen med projektarbetet till hundkursen jag går via SLU. Det handlar om extremavel och jag använde rasen fransk bulldogg som exempel. Jag har ju varit lite sugen på en sån så jag tänkte slå två flugor i en smäll och läsa på om dem. Jag visste ju att de hade en del hälsoproblem inom rasen men jag kunde inte ana att det var så illa...

Satt i många timmar både lördag och söndag och tiden bara försvann. Jobbigt, men samtidigt lite kul eftersom det är ett ämne jag är intresserad av.


Hann inte med så mycket annat. Badade Loka igår. Åkte och handlade på Willys. Och det var typ allt. Vi var in på EKO också och sen skulle sambon in på OnOff så jag passade på att smita in på Stadium och leta efter slasktåliga vandrarkängor. Det fanns ingenting i storlek 38... Varken skor eller sulor. *besviken* Jag får leta vidare.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards