Alla inlägg den 14 juli 2008

Av E J - 14 juli 2008 14:20


SJÄLVTEST


"Ditt BMI är 44 och det innebär att du är kraftigt överviktig. BMI är ej ett exakt mått eftersom det ej tar hänsyn till bland annat din muskelmassa. "


Eftersom jag helt saknar muskelmassa måste det ju då innebära att jag är kraftigt överviktig. *suck*


Dags att börja göra något åt saken.


Delmål 1. Få igång lite bättre rutiner och varva upp självdisciplinen.


1. Tre vita veckor. Tog pojkvännen och jag beslut om igår. Idag åt jag en punschrulle och en rischokladkaka efter lunchen... Inget mer godis, chips eller andra onyttigheter. Undantag mörk choklad min 70%ig vid chokladabstinens och kanske ett glas vin om helgen. Man ska ju leva också. Bättre mat, GI-mat!


2. Jag måste börja motionera. Ska fixa gymkortet via jobbet, mailar HR idag.


3. Promenera till Centrum på morgonen på väg till jobbet istället för att ta bussen, ca 30min promena.


4. Lunchpromenaer. Mitt främsta lunchsällskap är på semester så jag sitter iaf uttråkad. Hon gillar också att promenera så jag får sällskap när hon är tillbaka.


Efter dessa tre veckor har jag två veckors semester igen. Då sätter jag upp delmål 2. Jogging och gym ska vara igång tills dess.


Slutmål: 63kg. 18kg att bränna. Och efter det bränner jag också upp min storblommiga bikini...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards