Direktlänk till inlägg 23 oktober 2008

SLU Skara?

Av E J - 23 oktober 2008 16:38


Man har slopat praktikkravet för att komma in på djursjukvårdarutbildningen. Vilket gör att jag nu är mycket intresserad... Men det är i Skara, tre år (förlängt iom praktikborttagandet). Ganska långt bort alltså. Hade jag varit singel hade det nog inte varit nåt problem, men nu har jag sambo. Jag vet inte hur han ställer sig till det och jag har inte riktigt vågat ta upp det än. Men har hintat lite nu och ska försöka få till ett samtal om det ikväll.


På SLU i skara har de också etologi-och djurskyddsutbildningen som jag kikat på. Om jag börjar plugga där har jag möjlighet att få känna på båda, och känner jag ändå att jag vill "mer" så kan jag kanske gå vidare och fortsätta med husdjursagronomutbildningen ändå. Jag ska ringa deras syokonsultenter och ta reda på om det går att göra så, om basen är så pass gemensam. Agronomutbildningen, som jag först tänkt gå, finns i Uppsala. Där finns också husdjursvetenskapsutbildningen men den tycker jag känns för "vag" för att den ska vara riktigt intressant.


Jag har också sökt ett extrajobb. Det kan vara värt att jobba lite hund en period för att få ihop extrapengar så jag för gott kan betala av de sista skulderna, få ihop pengar till körkort och en buffert. Telemarketingjobb, verkar ok men har inte hört vad lönen är ännu. Några kvällar i veckan.


Har insett att jag måste ta kommando över mitt liv och sluta flyta med. Extrajobbet är första klivet dit. Hittills har jag skyllt på dålig ekonomi när jag skjutit upp högskoleansökningen. Och bristen på körkort. Men inte mer. Min ekonomi går idag ihop (tack vare hemekonomiverktyget) och jag betalar av skulderna enligt plan och sparar både på sparkonto och till pension, men det går för långsamt. Jag behöver få det klart över vintern - till nästa sommar.


Men det är inte lätt att få den kicken just nu, nu när jag för första gången har en annan människa jag verkligen vill ta hänsyn till. Det gör mig orolig. Jag vill inte behöva välja...


Loka bekymrar mig också. Arrangemangen vi har idag känns orättvist. Jag ser henne 10 min på morgonen sen lämnas hon över till dagmatte. Sen ser jag henne ett par timmar på kvällen för att vid läggdags stänga in mig i sovrummet. (Hon får inte vara där inne pga hennes kvalsterallergi.) Ska jag dessutom jobba extra så ser jag henne ännu mindre. Ett annat alternativ vore att omplacera henne, då skulle mina utgifter dessutom minska med 3000kr/mån. Men jag vet inte om jag har hjärta till det, eller om sambon har det. Eller om någon vill ha en knasig golden med allergi. Jag skulle i så fall bara släppa henne till det bästa jag kan hitta. Nån som har TID för henne, som skämmer bort henne och som gärna har annan/andra hundar. 


Ja. Tankarna mal....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E J - 11 juni 2018 22:14

Helloooo.... här är jag igen. Den här bloggen har alltid handlat om att dokumentera, peppa och hålla koll på utveckling av häst- och hundträning. Utan häst och hund så rann bloggen ut i sanden. Men nu är jag tillbaka!   Sen ett halvår är jag ...

Av E J - 17 april 2016 21:48

Fortfarande hundlös men det är helt ok. Barnen blir allt större, kräver mindre passning och hänger nu glatt med på det mesta. Djurintresset som legat i dvala pga orkesbrist vaknar så sakteligen och när min facebooksida svämmade över av djurbilder k...

Av E J - 3 september 2014 21:19

Idag är jag uppgiven och ledsen. Jag har igen fått kritik för att jag är "sur" (med fyra utropstecken). Ja, ärligt.... Ibland blir jag irriterad, rent av SUR, på folk som jag tycker beter sig dumt eller osmidigt. Det är ok att folk gör det, ingen är ...

Av E J - 24 augusti 2014 20:48

Har nu varit helt hundlös i snart ett år och kan konstatera att jag för mitt liv inte förstår hur jag ORKADE... Mina dagar är fullspäckade som de är och min energi ransoneras hårt. Blotta tanken på att hålla en ung och aktiv hund samtidigt får mig at...

Av E J - 11 mars 2014 10:00

Det här är ett avsked av hundbloggen. Qito flyttade vid årsskiftet till just det perfekta nya hemmet som dök upp i elfte minuten. Både Loka och Qito trivs, mår bra och lever bättre liv i sina nya hem. Det här betyder att jag inte längre lever ett hun...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards