Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av E J - 3 oktober 2008 15:01


En kollega tipsade mig om en sida på nätet där man kunde lägga upp träningsprogram, träningsdagbok m.m för sin löpträning. Jag har ett par gånger försökte börja springa och jag måste säga att när jag lyckats ta mig över tröskeln har det gått ganska bra. Dessvärre har jag varje gång börjat för hårt, satt för höga mål/blivit sjuk och gett upp. Men jag skulle väldigt gärna vilja bli en joggare och springa några rundor i veckan regelbundet. Jag märkte ju när jag gjorde det att jag blev så mycket piggare.


Jag gjorde testet på den där sidan, "vilket typ är du". Och resultatet blev så skrämmande mitt i prick att jag reggade mig direkt.



Häftigt, tänkte jag. Men sen då?



Ja tack!


Disciplin, mål/delmål och kunna se resultaten på svart och vitt. Det funkar för mig.


Det fanns färdiga träningsplaner för "min typ". Första planen såg lovande ut. Så nu har jag lagt in det i min träningsdagbok.


Mitt mål just nu: springa för att få mer energi.


Start på måndag:



Utmaningen med stegräknaren står kvar. Jag måste ändå ut och gå med hunden. Vill mäta en månad och se hur mycket jag rör mig. Vet inte än om jag ska räkna med löpningen i det. Ska klura, vi får se.


Viktigt. Jag måste försöka undvika att göra för stor grej av det hela. Och bara göra det istället. Det går ju fort.


OCH. Lyckas jag följa det här programmet (6 veckor långt) och känner att jag vill fortsätta - då går jag till löplabbet och köper ett par riktigt bra utprovade skor.

Av E J - 3 oktober 2008 10:21


Det är jag det. Jag är överförtjust i min nya personliga almanacka som jag beställde i slutet på augusti. Jag klottrar i den varje dag, listor, kurvor, träningsresultat (*host*) m.m Nu har jag stenkoll på allt.


Månadens mål är:

  •  Inga sjukdagar
  • Jobba över lite för att ta igen sena ankomster på sistone
  • Söka de där två kurserna jag vill gå på SLU till våren (distans, halvfart).
  • Min utmaning: gå 40 000 steg. 

Jag måste bara komma ihåg att haka på mig stegräknaren innan jag går hemifrån. Funderar på att köpa en egen, jag lånar sambons lilla pryl nu, men jag är inte nöjd med den. Jag tror den visar fel. Vill gärna ha en som räknar distans också.


Hittade en intressant sida när jag sökte på stegräknare. En delicatoboll kostar 6250 steg.... Hjälp. Det ska jag försöka komma ihåg nästa gång jag tar en tripp till kakfatet bredvid kaffemaskinen på jobbet.


Den här stegräknaren har jag kikat på, men jag undrar om den inte har onödigt många funktioner.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards