Alla inlägg den 2 april 2011

Av E J - 2 april 2011 23:18

Förra helgen åkte mormor och jag till Järbo med Qito för att ställa ut på lilla rasspecialen. Jag hade förhoppningar förstås efter senaste succén men försökte hålla förväntningarna låga. Han skötte sig inte lika bra i ringen denna gång men det var främst mitt fel. Vi startade som nr 3 och jag hann inte riktigt varva ner honom innan och var själv lite disträ och splittrad, men vi gjorde inte direkt bort oss heller. Stå stilla var han dock inte så sugen på. Trots det fick vi strålande kritik, blev bästa hanvalp med hederspris! Vilket kanske låter fancy om man inte vet om att det bara var två hanvalpar i klassen. Qito ställdes mot sin kullbror som också fick hederspris och skötte sig jättefint i ringen. 


Det var himla kul att få se hans bror. Jag konstaterade att brorsorna delat 50/50 rakt av i genpoolen för de var inte det minsta lika varandra. Helt olika ansikten, päls, olika stora och även ganska olika till sättet. Jätteintressant! Eftersom brorsan är så lik morsan antar jag att Qito är lik farsan...?


Dagen fortsatte iaf och efter ett par timmars väntan på att bedömningen av "bästa valp" (som flyttades till slutet av dagen oturligt nog) så började ryggen värka, huvudet lade av  och även mormor började se vissen ut. Dessutom hade jag en tid att passa i Sala för att fira pappa (middag på Måns Ols) så uppfödare Maud var vänligt nog att behålla Qito och visa honom, så kunde jag hämta honom på väg hem till Stockholm på kvällen. Och tur var väl att det gick att lösa för lillskiten blev BIM valp!

  

Efter den upplevelsen ansåg han nog att han var redo att inträda vuxenlivet för bara någon dag efter började han att lyfta på benet, skvätta här och var ute och krafsa frenetiskt efter sig. Han ser så söt ut när han gör det.... Två äpplen hög, dödsallvarlig och kaxig som få.


Idag tog vi en långpromenad i maklig takt och övade på att strooosa... Ja du läste rätt. Enligt Qito ska promenader gå i samma takt som hackspetten sjunger i på julafton och varken Loka eller jag håller med om att det är särskilt trevligt.


Nu har jag fått hem nya bilen, aka "slagskeppet" eller "pansarvagnen" och jag är så sjukt nöjd. Den är helt underbar att köra. Som att glida fram på en smörklick. Hundarna gillar den också. Så nu letar jag bur eller annan lösning för att hålla dem säkert på plats, fast utrymme kvar för barnvagn.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards