Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av E J - 20 oktober 2009 13:26

Ett hett ämne och något som retat mig länge.


Jag har gått upp i vikt och inte haft "ork" att ta tag i det ordentligt. Det är så mycket mentalt skräp som ligger bakom att det inte endast handlar om att äta rätt och röra sig mera. Efter lite letande hittade jag en distanskurs i kognitivt beteendeterapi om just viktnedgång men framför allt om orsakerna till min ökade vikt från början (Stahremetoden). Jag är nu inne på vecka 4 i programmet och tappar 0.7-0.9kg i veckan. Jag har ett enkelt kostprogram där jag med hjälp av en köksvåg mäter hur mycket jag äter, jag får äta en viss vikt av kolhydratkällor, proteinkällor t.ex om dagen och max 4dl mjölkprodukter. Det är enkelt och fungerar och gör sitt jobb med min kropp lite i bakgrunden samtidigt som jag fokuserar och lägger kraft på vad som händer i mitt huvud när jag äter eller blir sugen på godis.


Jobbigt är det... Det kan inte förnekas, men det kommer att göra mig gott i slutändan och då syftar jag inte enbart på min vikt.


Loka har också börjat bli lite smalare om midjan så vi gör det här tillsammans, hon och jag. Glad





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards