Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Svea Direkt

Av E J - 23 februari 2009 13:41


Eftersom jag har varit hemma några dagar och blivit uttråkad (jäkla hamster att sova länge) så har jag igen gått igenom mina planer för:


1.Ekonomin

2.Träningen

3.Våren


Min buffert som jag sparat i penningmarknadsfonden har börjat röra sig nedåt mot förluster. Förvisso bara några tior men tillräckligt för att jag skulle ta det länge förhalade beslutet att öppna ett bättre sparkonto. Valet föll på Svea Direkt. 3,50% ränta från första kronan, fria uttag och statlig insättningsgaranti. Tyvärr kan man inte få automatisk överföring via autogiro så jag kommer att få anstränga mig lite mer än innan att få iväg pengarna dit.


Träningen. Ja på onsdag när jag får lön ska jag ut och leta reda på ett par bra, förhoppningsvis på rea, walkingskor i vintermodell. Jag har inget bekvämt att gå i som är anpassat för vinterväglag. Jodphursen läcker vatten och gympaskorna blir snorhala. Jag är väldigt sugen på att skaffa mig en stegräknare som är lite mer pålitlig men kommer nog att låta bli att köpa "proffsmodellen" som jag nämnt här tidigare. Behöver egentligen inte alla superfunktioner... Jag har idag utmanat kollegan på en stegräknartävling. Vi lägger en pott till vinst. =) Något "hälsospaaktigt". Ska se om jag kan få med fler på det, vore kul att bli lite triggad.


Har gått och sugit på att beställa ett par sådana där måttbeställda stövlar också. Fick ett bidrag i julklapp som är i trygg förvar, det saknas bara lite eget kapital för att jag ska ha råd med gott samvete. Tänker vänta lite till innan jag lägger beställningen.


Med mer, med mer...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E J - 11 juni 2018 22:14

Helloooo.... här är jag igen. Den här bloggen har alltid handlat om att dokumentera, peppa och hålla koll på utveckling av häst- och hundträning. Utan häst och hund så rann bloggen ut i sanden. Men nu är jag tillbaka!   Sen ett halvår är jag ...

Av E J - 17 april 2016 21:48

Fortfarande hundlös men det är helt ok. Barnen blir allt större, kräver mindre passning och hänger nu glatt med på det mesta. Djurintresset som legat i dvala pga orkesbrist vaknar så sakteligen och när min facebooksida svämmade över av djurbilder k...

Av E J - 3 september 2014 21:19

Idag är jag uppgiven och ledsen. Jag har igen fått kritik för att jag är "sur" (med fyra utropstecken). Ja, ärligt.... Ibland blir jag irriterad, rent av SUR, på folk som jag tycker beter sig dumt eller osmidigt. Det är ok att folk gör det, ingen är ...

Av E J - 24 augusti 2014 20:48

Har nu varit helt hundlös i snart ett år och kan konstatera att jag för mitt liv inte förstår hur jag ORKADE... Mina dagar är fullspäckade som de är och min energi ransoneras hårt. Blotta tanken på att hålla en ung och aktiv hund samtidigt får mig at...

Av E J - 11 mars 2014 10:00

Det här är ett avsked av hundbloggen. Qito flyttade vid årsskiftet till just det perfekta nya hemmet som dök upp i elfte minuten. Både Loka och Qito trivs, mår bra och lever bättre liv i sina nya hem. Det här betyder att jag inte längre lever ett hun...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards