Alla inlägg den 3 juni 2008

Av E J - 3 juni 2008 23:26


Frågade pojkvännen vilket han skulle föredra. Att jag skaffade kanin eller "kamphund"...?




" - .........kamphund............"


Det gäller att veta hur man ska lägga fram det... *skratt* 


Av E J - 3 juni 2008 21:36


Staffordshire bullterrier. En clownhund med fulsnyggt leende.


Har funderat och läst på mycket denna ras länge nu. M:s granne har ju en sån tik som är fullständigt bedårande, Puma heter hon.


Det finns en väldigt lämplig kennel som får en väldigt lämplig valpkull efter två väldigt lämpliga föräldrar om några veckor och lämpligen söker denna kennel en lämplig fodervärd till en av de kommande tikvalparna... Frestande? Fruktansvärt. Dessutom är chansen stor att valparna blir röd/vita - min favvofärg på staffen... Inte för att det är avgörande på något sätt, men det kaaaan tolkas som ett tecken från en teckenletande blivande hundägare... *visslar oskyldigt*


Jag funderade på det häromdagen. Jag skulle tycka det var kul att ha en hund att meritera både på utställning och i arbete. (Mina andra hundar har ju ingen varit lämpligt utställningsmaterial.) Samtidigt, tänk om hunden blir så fin att man kanske vill ta en kull på henne/honom? Då är inte jag lämpligt uppfödarmaterial. Inte än iaf.


Men är man fodervärd kanske man kan få vara med på ett hörn? Hur man väljer hane, vid parningen, lära sig sköta en dräktig tik, valpar osv... Det skulle vara en mycket nyttig läxa.

Om man hittar rätt uppfödare vill säga. Det krävs ju att man har liknande filosofi och kommer någorlunda överens för att det ska funka friktionsfritt.


Tssk. Låter som jag försöker övertala mig själv...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards