Alla inlägg den 1 juni 2008

Av E J - 1 juni 2008 18:18


 ...lägger gärna spåret över en till synes oskyldig liten bäck i skogen.



Trots det, gick dagen över förväntan. Loka fick ett låååångt spår i skogen, ca 600-700m gissade vi. Över bäck (eller i) och uppför mycket brant berg där hundföraren fick träna upp flåset ordentligt. Guldvovvan blev iaf inte distraherad av vattnet och spårade mycket duktigt! Tappade ett par gånger, men tog snabbt upp det igen. Två vinkar var inga problem. Det gick lite för fort dock, min läxa till nästa gång är att försöka sansa henne en aning så att även jag hinner med i ett någolunda bekvämt tempo så att jag också kan hinna fokusera på vimplar, terräng, läsa hund och inte bara flåsar efter i 180 för att inte tappa linan... Mycket bra motion var det i alla fall och hunden var rar nog att stanna till ibland och vänta in mig innan hon fortsatte.


Tänk om det blir en champinjon av henne en dag?


*nöjd*


Nu har jag fått mig med klövar hem och köpt blod (25kr/halvlitern på ICA), så i veckan ska jag lägga ett eget spår också. Blir nog ungefär likadant som det idag så jag får träna på min linföring och tempo. 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards