Direktlänk till inlägg 3 april 2008

Prisa gud, skatteåterbäring...!

Av E J - 3 april 2008 16:12


Ett litet trevlig brev på posten kom igår. I sommar kommer jag att ha råd med en riktig semester!


Och ha en buffert samlad. Fixa körkortet (om jag inte är alldeles kass bakom ratten förstås efter det långa uppehållet). Och lägenheten ska fixas i sommar.


Tänk så mycket lättare det är att spara pengar när man börjar få en liten hög på banken...? De där småsummorna i början kändes jättesvåra att lägga undan, men ju mer man får undan desto gnidigare blir man...! (Ingen idé att försöka sol-å-våra mig btw, jag har världens bästa karl redan.)


Jag mår illa... Nästan varje dag. Jag misstänker att det är den dåliga luften på jobbet som gör det. Jag mår bättre på helgerna. Andra anledningar är redan uteslutna. Idag har man ställt in en liten "svart låda" på kontoret som ska mäta luftkvaliteten i en vecka. Jag misstänker förskräckliga resultat. Idag har jag sprungit in på toan och hängt över toastolen två gånger på förmiddagen... Efter lunchen, som jag knappt fick i mig, fick vi finbesök från Skåne så mina planer på att gå hem tidigare gick i stöpet. Och sen var det bara några timmar kvar av dagen så då kunde jag lika gärna härda ut. Nu är det bara 40 min kvar. Längtar ut i friska luften. Tog en 5-minutare på bänken utanför. Det är verkligen ljuvligt skönt ute nu...


Var hemma i helgen och firade pappa som fyllde jämnt. Först åt vi på stans finare restaurang (bland tre valbara) och fick vänta skitlänge på maten. Men den smakade iaf gott... Efter det gick vi vidare ut och hade jättetrevligt allihopa. Jag drack tequila trots att jag lovat mig själv att aldrig göra det igen, men... jag blev ju bjuden.  


Så, överlag, är dagsläget:


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av E J - 11 juni 2018 22:14

Helloooo.... här är jag igen. Den här bloggen har alltid handlat om att dokumentera, peppa och hålla koll på utveckling av häst- och hundträning. Utan häst och hund så rann bloggen ut i sanden. Men nu är jag tillbaka!   Sen ett halvår är jag ...

Av E J - 17 april 2016 21:48

Fortfarande hundlös men det är helt ok. Barnen blir allt större, kräver mindre passning och hänger nu glatt med på det mesta. Djurintresset som legat i dvala pga orkesbrist vaknar så sakteligen och när min facebooksida svämmade över av djurbilder k...

Av E J - 3 september 2014 21:19

Idag är jag uppgiven och ledsen. Jag har igen fått kritik för att jag är "sur" (med fyra utropstecken). Ja, ärligt.... Ibland blir jag irriterad, rent av SUR, på folk som jag tycker beter sig dumt eller osmidigt. Det är ok att folk gör det, ingen är ...

Av E J - 24 augusti 2014 20:48

Har nu varit helt hundlös i snart ett år och kan konstatera att jag för mitt liv inte förstår hur jag ORKADE... Mina dagar är fullspäckade som de är och min energi ransoneras hårt. Blotta tanken på att hålla en ung och aktiv hund samtidigt får mig at...

Av E J - 11 mars 2014 10:00

Det här är ett avsked av hundbloggen. Qito flyttade vid årsskiftet till just det perfekta nya hemmet som dök upp i elfte minuten. Både Loka och Qito trivs, mår bra och lever bättre liv i sina nya hem. Det här betyder att jag inte längre lever ett hun...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards