Alla inlägg den 24 juni 2010

Av E J - 24 juni 2010 22:05

Dagens projekt blev att gräva upp ett jordgubbsland.


 

Behövs mera jord, men vet inte om jag ska köpa kvalitetsjord eller gräva upp från trädgården någonstans. Har haft i 1.5 säck med gödslad torv redan samt vänt jorden under och luckrat ihop det. Det lutar åt att jag köper några säckar... Jordgubbarna måste få må bra.   


I bakgrunden har morötterna och majset börjat gro. I växthuset har dillen, gräslöken och vitlöket börjat visa sig. Tomatplantorna växer långsamt så långsamt.


Jag letar fortfarande efter billiga pallkragar till det blivande örtkryddlandet. Tips emottages tacksamt!


Trädgården är så vildvuxen att det ibland känns övermäktigt så jag tar en liten bit i taget och håller efter på det som redan är gjort. Men jag vet inte vad jag ska lägga mellan "landen". Ser så trist ut med bara stampad jord. Till höger bakom ser man mitt nästa trädgårdsprojekt: hallonbuskarna. De har spridit sig som ogräs och behöver verkligen rensas upp. Och en förskräcklig massa ogräs som ska bort förstås...


Och en liten blänkare: snart kommer här ett inlägg där Pralin och Loppan presenteras.   


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards